labradorliv

Direktlänk till inlägg 16 juni 2014

Äntligen.....!!

Av Anna-Lena - 16 juni 2014 23:21

Äntligen....!!   


Äntligen börjar jag se ljuset i slutet av tunneln. Det vill säga att jag böjar skönja ett slut på en - som vanligt - jobbig  vår när det gäller jobb.


Idag lämnades de sista deklarationerna. Jag körde personligen in till Skatteverket, la dem på lådan, vände hemåt och banne mig, jag skruvade upp radion, letade upp lite bra musik och sjöng högt hela vägen till Bromölla!! Tur det bara var jag i bilen för jag är inte utrustad med någon sångröst att skryta med om man säger så.....  


Visst, det är ju inte slut på jobb för det men nu kan jag hålla ett mer normalt tempo i alla fall...


Så i eftermiddags tyckte jag faktiskt att jag kunde unna mig och Essie lite lydnadsträning.


Imorgon är det lydnadstävling på klubben och jag och Essie hade blivit ombedda att vara llite "försökskaniner" för Åsa som då ska vara tävlingledare i elitklass. Jag var noga med att påpeka att - visst - vi kan ställa upp och bli kommenderade alla momenten men vi är absolut inte klara så det får bli som det blir. Nu var det ju inte heller det som var poängen - Åsa behövde ett ekipage som hon kunde kommendera genom eliten, jag och Essie behöver träning så det passar ju bra... men oj, så bra det gick!


Essie var laddad till tusen! Hon tyckte det var hur roligt som helst. Visst, det finns moment som inte sitter där ännu men nu vet jag att vi i alla fall har möjlighet att faktiskt ställa upp i eliten inom en inte alltför avlägsen framtid. Dessutom fick vi en bra koll på vad som behöver tränas på. Och för att inte vara alltför orättvis mot Essie, måste jag påpeka att vi genomförde moment som hon aldrig har tränat på innan. Bland annat sändande till en kon och därifrån till rutan. Ett par dubbelkommandon men sen låg hon där så fint! Nåja, lite på gränsen - som vanligt - men detta kommer vi att träna in!


Roligt också att få höra från Åsa och de andra som tränade på klubben idag vilken duktig hund jag har! Tyvärr har ju matte en förmåga att bara fokusera på det som misslyckas.....   


Väl hemma var jag riktigt "på hugget" så då blev det även lite lydnadsträning med Indra. Vi körde igenom hela lydnadsklass ett. Indra var ju naturligtvis också på hugget, hon älskar att träna!   


Synd hon löper....


Tror aldrig hon har varit så klockren som idag....


Läggande under marsch satt som en smäck!

Ställande under marsch satt som en smäck!


Hon brukar ju blanda ihop de här två momenten men icke idag! Som sagt, synd hon löper, hon var anmäld till tävling imorgon och hade hon gått som hon gjorde idag hade vi haft ett första pris som i en liten ask.


Nåja, inte hänga läpp för detta nu, det kommer fler tävlingar framöver.


Imorgon bär det av till klubben för att hjälpa till på tävlingen i alla fall.


Här ett par bilder på våra fina labradorer:


 

Essie apporterar metallapporten, Indra träapporten....



 

... och så byter vi....


 

Bild på fokuserade Indra under en platsliggning....


Imorgon är det dessutom skolavslutning för Samantha.

Kyrkobesök på förmiddagen. Väldigt mysigt och stämningsfullt tycker jag. Fin sång brukar det bli (betydligt finare än min i bilen idag i alla fall....)


Sen är det:


SOMMAR!!



Anna-Lena

 








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Lena - 25 oktober 2015 19:19

Jag har nu bestämt mig för att lägga ner bloggen...      Jag har bloggat lite drygt ett par år nu om våra hundar och vår hundträning och det har varit jätteroligt men jag känner att tiden inte räcker till riktigt... Vill inte att bloggandet ska...

Av Anna-Lena - 20 oktober 2015 22:03

... ja, nu faller mörkret snabbt på kvällarna - eller snarare på eftermiddagen skulle jag vilja säga...      Värre ska det ju bli så det är bäst att njuta av de få timmars dagsljus som fortfarande finns.   Men visst blir det lite besvärligare...

Av Anna-Lena - 7 oktober 2015 20:56

... lite har skrivits här...      Men det är kanske just därför... Det händer så mycket hela tiden så det blir inte mycket tid över för att skriva. Men jag tänkte faktiskt att det skulle bli ändring på det från och med nu!   Först och främst ...

Av Anna-Lena - 28 september 2015 21:38


... av Sotis.   Sotis var min mammas katt som idag - 15 år gammal -  fick somna in.     Fina, söta Sotis...           Trots att det är ett svårt beslut att ta, tycker jag att man som djurägare är skyldig sitt husdjur att låta den få de...

Av Anna-Lena - 15 september 2015 21:43

... som Sickan sa....      Eller rättare sagt - VI har en plan!   Efter kvällens lydnadspass har vi faktiskt lagt upp en träningsplan, framför allt för Indra.   All lydnadsträning är färskvara och när det gäller Indra har vi sett det extr...

Ovido - Quiz & Flashcards