labradorliv

Direktlänk till inlägg 22 april 2015

Jaha, NU passade det minsann!

Av Anna-Lena - 22 april 2015 21:24

På onsdagarna är det allmän träning på Olofströms Brukshundklubb.


Då är det alltid en "onsdagsvärd" där, dvs nån som är behjälplig och arrangerar en platsliggning, kommenderar de som vill ha hjälp med det, fixar kaffe eller bara allmäna råd och hjälp.


Idag var det min tur att ta på gula västen och vara "onsdagsvärd".


Tack och lov var där inga "problemhundar" (eller "problemförare" - det är ju aldrig hundens fel....) idag. Jag är på inga sätt någon expert, våra hundar har ju alltid varit relativt lätthanterliga så nån erfarenhet av nåt annat har jag faktiskt inte.


Hur som helst - ett par platsliggningar blev det och även ett sittande i grupp. Denna fick Essie vara med på och det var inga problem.


På sista platsliggningen var Indra med. Eftersom hon uppenbarligen har problem med detta moment ville jag passa på idag då där var en del nya hundar som hon inte hade träffat förut.


Det gick hur galant som helst!! Hon låg ner hela tiden, gjorde inte en ansats att sätta sig upp eller röra på sig. Tack för det kära Indra! Kan du göra så på nästa tävling också...? Dessutom satte vi sen upp hundarna en i taget och inte heller detta var något problem för Indra. Så ska det se ut!   


Nu har vi ju i och för sig aldrig haft några problem med detta på träning - bara på tävling...   Men man får vara glad för det lilla.....


    

Indra bus...   


Imorgon fortsätter träningen...


Anna-Lena




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Lena - 25 oktober 2015 19:19

Jag har nu bestämt mig för att lägga ner bloggen...      Jag har bloggat lite drygt ett par år nu om våra hundar och vår hundträning och det har varit jätteroligt men jag känner att tiden inte räcker till riktigt... Vill inte att bloggandet ska...

Av Anna-Lena - 20 oktober 2015 22:03

... ja, nu faller mörkret snabbt på kvällarna - eller snarare på eftermiddagen skulle jag vilja säga...      Värre ska det ju bli så det är bäst att njuta av de få timmars dagsljus som fortfarande finns.   Men visst blir det lite besvärligare...

Av Anna-Lena - 7 oktober 2015 20:56

... lite har skrivits här...      Men det är kanske just därför... Det händer så mycket hela tiden så det blir inte mycket tid över för att skriva. Men jag tänkte faktiskt att det skulle bli ändring på det från och med nu!   Först och främst ...

Av Anna-Lena - 28 september 2015 21:38


... av Sotis.   Sotis var min mammas katt som idag - 15 år gammal -  fick somna in.     Fina, söta Sotis...           Trots att det är ett svårt beslut att ta, tycker jag att man som djurägare är skyldig sitt husdjur att låta den få de...

Av Anna-Lena - 15 september 2015 21:43

... som Sickan sa....      Eller rättare sagt - VI har en plan!   Efter kvällens lydnadspass har vi faktiskt lagt upp en träningsplan, framför allt för Indra.   All lydnadsträning är färskvara och när det gäller Indra har vi sett det extr...

Ovido - Quiz & Flashcards