labradorliv

Direktlänk till inlägg 4 augusti 2015

Det tog tid, men nu vet vi äntligen resultatet....

Av Anna-Lena - 4 augusti 2015 21:55

   ... från Working Testet på Möcklö den 25 juli....


På grund av det extrema busvädret med regn och rusk - och tillika kyla (vilket åsamkade Indra en vattensvans) valde vi att åka hem till värmen i Skåne...   direkt när husse och Indra var klara på alla stationer. Detta gjorde att vi inte hade en susning om hur det egentligen hade gått för Indra....


Efter det har jag varit inne på SBK och SSRK dagligen för att kolla resultaten.


Idag hade de varit vänliga nog att publicera resultaten och jag kan meddela att Indra jobbade ihop 73 poäng av 100 möjliga! Fem stationer vilka ger max tjugo poäng vardera och vi vet att hon nollade en station, alltså kunde hon få max 80 poäng...


Vi är mer än nöjda, med tanke på oturen på första stationen!


Vi vet inte vad resterande poängavdrag beror på men husse påstod att hon tvekade lite innan hon hoppade i vattnet..... lite märklig beteende av vattendjuret Indra  .


Hur som helst.... eftersom hon inte fick poäng på samtliga stationer blev hon inte uppflyttad till öppen klass men det gör inget, vi är inte färdiga i nybörjarklass ändå...   Nu tar vi nya tag och funderar på att anmäla henne till ett jaktprov i höst. Men först lite träning....


 

Indra... the retriever....   


 

Indra... the soffpotatis....   


För övrigt kan jag meddela att Indra ska till veterinären imorgon....


Nu kan vi inte blunda för den tunna pälsen och de fullständigt kala fläckarna på hennes kropp längre.... Det måste vara någon åkomma.... 


Dock har vi - eller rättare sagt Minhal - letat lite på nätet och vi har våra aningar....


Vi får se vad doktorn har att säga imorgon. Håll tummarna för att det inte är något allvarligt!


Anna-Lena






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Lena - 25 oktober 2015 19:19

Jag har nu bestämt mig för att lägga ner bloggen...      Jag har bloggat lite drygt ett par år nu om våra hundar och vår hundträning och det har varit jätteroligt men jag känner att tiden inte räcker till riktigt... Vill inte att bloggandet ska...

Av Anna-Lena - 20 oktober 2015 22:03

... ja, nu faller mörkret snabbt på kvällarna - eller snarare på eftermiddagen skulle jag vilja säga...      Värre ska det ju bli så det är bäst att njuta av de få timmars dagsljus som fortfarande finns.   Men visst blir det lite besvärligare...

Av Anna-Lena - 7 oktober 2015 20:56

... lite har skrivits här...      Men det är kanske just därför... Det händer så mycket hela tiden så det blir inte mycket tid över för att skriva. Men jag tänkte faktiskt att det skulle bli ändring på det från och med nu!   Först och främst ...

Av Anna-Lena - 28 september 2015 21:38


... av Sotis.   Sotis var min mammas katt som idag - 15 år gammal -  fick somna in.     Fina, söta Sotis...           Trots att det är ett svårt beslut att ta, tycker jag att man som djurägare är skyldig sitt husdjur att låta den få de...

Av Anna-Lena - 15 september 2015 21:43

... som Sickan sa....      Eller rättare sagt - VI har en plan!   Efter kvällens lydnadspass har vi faktiskt lagt upp en träningsplan, framför allt för Indra.   All lydnadsträning är färskvara och när det gäller Indra har vi sett det extr...

Ovido - Quiz & Flashcards