labradorliv

Direktlänk till inlägg 17 juli 2014

LIV!

Av Anna-Lena - 17 juli 2014 22:14

 LIV!


Jag har en systerdotter som heter Jessica.


Hon har alltid haft en väldigt speciell plats i mitt hjärta.


Därför är glädjen desto större när nu Jessica och hennes goe sambo Markus har blivit föräldrar!


En supersöt liten sockertopp har kommit till världen: LIV!


Vi har under vår semester hunnit med en snabb tur till Stockholm för att träffa underverket:


 

Liv och Emil...


 

Liv och mamma Jessica....


 

Sötnos....!!     


 

Söta Liv.... dagen till ära klädd i rosa - (vilket jag vet att hennes mamma egentligen är lite emot...   )


Nu känns det ännu mer trist att de är bosatta så långt ifrån Skåne. Den här lilla sötnosen vill man ju helst träffa varje dag!   


Vad har då detta med hundar och hundträning att göra..... ??? Inte ett dugg, men trots allt finns det ju annat i livet som är viktigt: Familjen och barnen!


Men lite hundträning har vi hunnit med. Mest lydnad förstås. Just nu kämpar jag på med dirigering för Essie del. Lite hjälp fick jag av Lena som hyggligt nog kom direkt när jag ringde och var förtvivlad för att Essie envisades med att ta apporten som låg i mitten. Hon förklarade hur hon själv lärt in detta moment på Viggo och det verkar ju så enkelt och logiskt när man ser det! Tack Lena!


Indra har äntligen börjat förstå skillnaden på "stå" och "ligg" under marsch. Polletten verkar ha ramlat ner! Nu hoppas vi att hon kommer ihåg det även på tävling.   


Dessutom har det blivit lite bad med hundarna på vår fina hundbadplats. I år har de till och med satt dit en brygga vilket våra hundar uppskattar väldigt mycket! Man kan ju hoppa i plurret från den!   


         

Samantha och hennes kompis Emelie tyckte det var lika skönt att bada som hundarna...


 

Vi fick iväg och köpa lite nya badleksaker eftersom bollarna sjönk som stenar... Dummys vill vi inte använda när det bara är lek och bus... De är till för allvaret...   

Emelie tar emot Essie.... 


Väl hemma blev det ännu mer bad. Denna gången i vattenspridaren. Plötsligt hade Samantha fått vattenskräck så det blev på med regncapen...   


 


Och Samantha måste naturligtvis utmana hundarna ordentligt! Ett hinder med vattenspridaren under monterades. Därefter blev det hopp!!


   

Indra bekymrar sig inte det minsta för att hoppa rakt i vattenspridaren. Essie var däremot måttligt road och nöjde sig med att springa bredvid...


Skönt med svalka, både för människa och hund. Och sommaren verkar fortsätta.... Härligt!


Nu väntar ett par dagar med träning och vi ska också vara funktionärer på ett Working Test. Ska bli roligt!


Anna-Lena



 
 
Ingen bild

Jessica

25 juli 2014 14:55

Vad fint av dig! Nu sitter jag ju här och gråter! 💕

Anna-Lena

27 juli 2014 00:30

Ha ha!

Inte ska du gråta, ni har ju världens underbaraste lilla baby!

Ses snart hoppas jag.

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Lena - 25 oktober 2015 19:19

Jag har nu bestämt mig för att lägga ner bloggen...      Jag har bloggat lite drygt ett par år nu om våra hundar och vår hundträning och det har varit jätteroligt men jag känner att tiden inte räcker till riktigt... Vill inte att bloggandet ska...

Av Anna-Lena - 20 oktober 2015 22:03

... ja, nu faller mörkret snabbt på kvällarna - eller snarare på eftermiddagen skulle jag vilja säga...      Värre ska det ju bli så det är bäst att njuta av de få timmars dagsljus som fortfarande finns.   Men visst blir det lite besvärligare...

Av Anna-Lena - 7 oktober 2015 20:56

... lite har skrivits här...      Men det är kanske just därför... Det händer så mycket hela tiden så det blir inte mycket tid över för att skriva. Men jag tänkte faktiskt att det skulle bli ändring på det från och med nu!   Först och främst ...

Av Anna-Lena - 28 september 2015 21:38


... av Sotis.   Sotis var min mammas katt som idag - 15 år gammal -  fick somna in.     Fina, söta Sotis...           Trots att det är ett svårt beslut att ta, tycker jag att man som djurägare är skyldig sitt husdjur att låta den få de...

Av Anna-Lena - 15 september 2015 21:43

... som Sickan sa....      Eller rättare sagt - VI har en plan!   Efter kvällens lydnadspass har vi faktiskt lagt upp en träningsplan, framför allt för Indra.   All lydnadsträning är färskvara och när det gäller Indra har vi sett det extr...

Ovido - Quiz & Flashcards