labradorliv

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2015

Lite av varje...

Av Anna-Lena - 31 augusti 2015 22:01

Förra veckan var vi på klubben både tisdag och onsdag och tränade lydnad och rallylydnad.


Indra fick för första gången göra en dold platsliggning med sju för henne okända hundar.


Visst har vi gjort dold platsliggning tidigare men bara här hemma i trädgården och då med moster Essie bredvid!   


Det hela gick riktigt bra! En klubbkompis fick agera "tävlingsledare" och hade koll så alla hundarna skötte sig, vilket de gjorde!


På väg tillbaka passade jag på att ta ett par kort:


 

Det var så många hundar så de fick inte plats på samma bild - här har Indra hamnat utanför linsen...


 

Indra trea från vänster.... Ligger som fastvuxen... Längst till vänster är det Glenn som har hakan i backen. Matte Lena står framför och har koll. Glenn slapp att göra dold plats - han är bara fem månader gammal...   


 

Efter träning blev det fika för de tvåbenta. Då fick de fyrbenta vackert sitta och träna på passivitet...   


I torsdags bar det av till Polen och Swinoujscie för en härlig helg tillsammans med goda vänner. Där var det högsommar så en av dagarna tillbringades på den fantastiska stranden! Dock avstod vi från att bada - enligt Roger (som åtminstone vågade bada fötterna) var det iskallt i vattnet!


 

Fantastiskt strand!!    Här skulle man lätt kunna tillbringa en semestervecka mitt i sommaren! Det var inte bara stranden som var fantastiskt - hela staden var mysig och trevlig. Dessutom var det relativt billigt att leva där.... alltid ett plus i kanten...


Anna-Lena


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Lena - 25 oktober 2015 19:19

Jag har nu bestämt mig för att lägga ner bloggen...      Jag har bloggat lite drygt ett par år nu om våra hundar och vår hundträning och det har varit jätteroligt men jag känner att tiden inte räcker till riktigt... Vill inte att bloggandet ska...

Av Anna-Lena - 20 oktober 2015 22:03

... ja, nu faller mörkret snabbt på kvällarna - eller snarare på eftermiddagen skulle jag vilja säga...      Värre ska det ju bli så det är bäst att njuta av de få timmars dagsljus som fortfarande finns.   Men visst blir det lite besvärligare...

Av Anna-Lena - 7 oktober 2015 20:56

... lite har skrivits här...      Men det är kanske just därför... Det händer så mycket hela tiden så det blir inte mycket tid över för att skriva. Men jag tänkte faktiskt att det skulle bli ändring på det från och med nu!   Först och främst ...

Av Anna-Lena - 28 september 2015 21:38


... av Sotis.   Sotis var min mammas katt som idag - 15 år gammal -  fick somna in.     Fina, söta Sotis...           Trots att det är ett svårt beslut att ta, tycker jag att man som djurägare är skyldig sitt husdjur att låta den få de...

Av Anna-Lena - 15 september 2015 21:43

... som Sickan sa....      Eller rättare sagt - VI har en plan!   Efter kvällens lydnadspass har vi faktiskt lagt upp en träningsplan, framför allt för Indra.   All lydnadsträning är färskvara och när det gäller Indra har vi sett det extr...

Ovido - Quiz & Flashcards