labradorliv

Direktlänk till inlägg 27 juli 2014

Värmebölja.....

Av Anna-Lena - 27 juli 2014 00:48

... äsch, skit i den!

Som nån sa till mig härom dagen: Det går snart över, vi bor ju trots allt i Sverige!    


Här hemma går allt lugnt till på dagarna, vi pressar mest sol - men på kvällarna...!  Då är det precis som alla lever upp igen! Lite svalka infinner sig och det känns som man kan andas igen...


Så även hundarna. Träningen förläggs till kvällstid, just när solen är på väg ner men ínnan det hunnit bli mörkt.


Här en bild från när jag har skickat Essie in i rutan från att först ha dirigerat henne till en kon. Från konen är det 25 meter till rutan. Vänster går bra, höger.... går väl också bra... ibland:


 

Just i detta fallet var det att skicka henne till vänster... Men visst ligger hon fint, mitt i rutan!   


Ibland undrar jag om det är för hundarnas skull eller för vår (husses o mattes) skull som vi  väntar med att träna tills svalkan sätter in. Nåja, hur som helst, det har blivit mycket bad med hundarna i alla fall. Och då gäller det att hålla dem varma efteråt - trots pågående högtryck - . Alltså: på med täcket!


 

"Matte är LIVRÄDD för vattensvansar!"  Jaaa, det är jag.... frågor på det...??


 

Här tar hundarna igen sig en stund på stenen i trädgården. OBS! Bilden är arrangerad.... det är ju inte så att de hoppar upp frivilligt och ligger så här....  


Fortsatt trevlig helg på er!


Anna-Lena


 
 
Ingen bild

Malin

27 juli 2014 07:40

Ja, nog är träningsstunden förlagd till kvällarna för vår skull...de fyrbenta bryr sig inte speciellt!;-)
Underbart "stenkort"'!!:-D
Kram Malin

Anna-Lena

28 juli 2014 00:21

Precis så är det ju. Inte tusan bryr de sig om 30 graders sol, speciellt inte om apportering står på schemat... :)

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Lena - 25 oktober 2015 19:19

Jag har nu bestämt mig för att lägga ner bloggen...      Jag har bloggat lite drygt ett par år nu om våra hundar och vår hundträning och det har varit jätteroligt men jag känner att tiden inte räcker till riktigt... Vill inte att bloggandet ska...

Av Anna-Lena - 20 oktober 2015 22:03

... ja, nu faller mörkret snabbt på kvällarna - eller snarare på eftermiddagen skulle jag vilja säga...      Värre ska det ju bli så det är bäst att njuta av de få timmars dagsljus som fortfarande finns.   Men visst blir det lite besvärligare...

Av Anna-Lena - 7 oktober 2015 20:56

... lite har skrivits här...      Men det är kanske just därför... Det händer så mycket hela tiden så det blir inte mycket tid över för att skriva. Men jag tänkte faktiskt att det skulle bli ändring på det från och med nu!   Först och främst ...

Av Anna-Lena - 28 september 2015 21:38


... av Sotis.   Sotis var min mammas katt som idag - 15 år gammal -  fick somna in.     Fina, söta Sotis...           Trots att det är ett svårt beslut att ta, tycker jag att man som djurägare är skyldig sitt husdjur att låta den få de...

Av Anna-Lena - 15 september 2015 21:43

... som Sickan sa....      Eller rättare sagt - VI har en plan!   Efter kvällens lydnadspass har vi faktiskt lagt upp en träningsplan, framför allt för Indra.   All lydnadsträning är färskvara och när det gäller Indra har vi sett det extr...

Ovido - Quiz & Flashcards