labradorliv

Direktlänk till inlägg 2 november 2014

Hundar och ungar...

Av Anna-Lena - 2 november 2014 21:13

... utan inbördes ordning...    



Jag har ju den stora lyckan att ha två barn som är födda med bara ett par veckors mellanrum....


Alltså.... de fyller år med ett par veckors mellanrum, för övrigt är det nio år mellan dem. Det gäller att sprida riskerna....   


Igår var det alltså återigen dax för kalas! Denna gång för Samantha som fyller fjorton år om ett par dagar.     


   

Make a wish...   


 

Lillmatte Samantha och Indra... dagen till ära utklädd till födelsedagspaket....

Grattis Samantha i förskott!!       


Idag var det dags för träning hos Malin i Karlskrona igen.


Eftersom Essie löper (och då brukar bli lite konstig, disträ och ofokuserad), och husse hade lite annat att pyssla med, bestämde jag mig för att åka dit med bara Indra! Bara och bara.... det är att vara orättvis mot Indra.  


Mattes lilla Indra (för såna här dagar är hon bara min...   ) gjorde alla rätt kan man säga.


Sök och apportering stod på agendan idag. Tio fåglar - duvor och kråkor - låg i skogen och skulle hämtas in. Indra och mormor Kiara hjälptes åt.


Inga som helst problem, Indra och Kiara skickades växelvis och alla fåglarna kom in.


 

Här väntar alla på sin tur....


  



  

Därefter markeringar.


En markering in i risbuskaget och en över gärdsgården.


Inte heller här några problem. 


Indra var tyst och fin och när jag gick iväg för att kasta till de andra hundarna satt Indra kvar tyst och lugnt för att sen helt sonika lägga sig ner för att vänta på att matte skulle komma tillbaka.  Snacka om "på- och av-knapp"! Den hunden gör mig helt varm om hjärtat!


Väl hemma igen tyckte jag att Essie nog kunde få göra något roligt hon också. Så då bar det iväg till ängarna så även hon kunde få apportera lite kråkor.


Jisses!! Här gick det undan vill jag säga! Full fokus och hon såg exakt vad fåglen damp ner! Rakt ut, rakt in och det hela var över på ett par, tre minuter. Då hade hon hämtat in två fåglar och två dummies...


 

Väääldigt fokuserad Essie...


 

Fågel på väg in....

 

... och här kommer hon med en dummy....


Indra fick klart följa med även hon.


Passivitet bredvid husse som var dagens kastare:


 

Jovisst ser hon att det flyger fåglar men bryr sig faktiskt inte så mycket.... "husse har sagt att jag ska sitta här, så då gör jag väl det...."


Eftersom Indra fixade sin passivitet så bra fick faktiskt även hon hämta fåglar. Då fick Essie sitta passiv.


 

Jodå, även det fungerade bra...     


 

Här kommer Indra med sin hämtade fågel...


Resten av dagen sov lilla Indra... Det tar på krafterna med två träningspass per dag...   


 

Gäääsp....


Hoppas ni alla haft en härlig och trevlig Alla Helgon Helg!

 


Anna-Lena


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Lena - 25 oktober 2015 19:19

Jag har nu bestämt mig för att lägga ner bloggen...      Jag har bloggat lite drygt ett par år nu om våra hundar och vår hundträning och det har varit jätteroligt men jag känner att tiden inte räcker till riktigt... Vill inte att bloggandet ska...

Av Anna-Lena - 20 oktober 2015 22:03

... ja, nu faller mörkret snabbt på kvällarna - eller snarare på eftermiddagen skulle jag vilja säga...      Värre ska det ju bli så det är bäst att njuta av de få timmars dagsljus som fortfarande finns.   Men visst blir det lite besvärligare...

Av Anna-Lena - 7 oktober 2015 20:56

... lite har skrivits här...      Men det är kanske just därför... Det händer så mycket hela tiden så det blir inte mycket tid över för att skriva. Men jag tänkte faktiskt att det skulle bli ändring på det från och med nu!   Först och främst ...

Av Anna-Lena - 28 september 2015 21:38


... av Sotis.   Sotis var min mammas katt som idag - 15 år gammal -  fick somna in.     Fina, söta Sotis...           Trots att det är ett svårt beslut att ta, tycker jag att man som djurägare är skyldig sitt husdjur att låta den få de...

Av Anna-Lena - 15 september 2015 21:43

... som Sickan sa....      Eller rättare sagt - VI har en plan!   Efter kvällens lydnadspass har vi faktiskt lagt upp en träningsplan, framför allt för Indra.   All lydnadsträning är färskvara och när det gäller Indra har vi sett det extr...

Ovido - Quiz & Flashcards