labradorliv

Direktlänk till inlägg 7 november 2014

Fredagsnöje....

Av Anna-Lena - 7 november 2014 19:09

Mörkret är just nu min största fiende....!   


Tänk så här:


Man arbetar en hel dag (heltidsarbetande)

Man har två hundar (som skiter fullständigt i att matte och husse jobbar heltid, de vill komma ut på roligheter ändå...)

Man har en dotter som håller på med ridsportens ädla konst (so what... det finns upplysta ridhus att rida i....daahaa  )


Grrrrrrr...... jag kan bara konstatera att jag faktiskt HATAR hösten!!!


När jag säger detta till Samantha, svarar hon fromt:


- Mamma, hata är ett väldigt starkt ord...


Jaså du, men jag hatar hösten och jag hatar mörkret, och jag hatar hösten och mörkret väldigt starkt....


Jag kommer ihåg en gång i tiden..... när jag tyckte hösten var så mysig.... krypa inomhus efter en lång härlig sommar... tända ljus och myspys..., titta på en film.... hmmmm   


Detta var innan vi skaffade hundar! Nu är det slut med myspysandet! Nu vill de ut! Skit samma om det är ösregn, snöstorm, driv-is eller jordskalv... (jo, vi har faktiskt haft jordskalv

här i Skåne, hela sängen lyfte sig där på morgonen... och jaaaa, det var jordskalv...   )


Nåväl..


Idag ringde husse när han var på väg hem från jobbet...


Lite dagsljus kvar.


Jag förberedde och satte på hundarna deras reflexvästar:


 

Välkommen hem husse, kan vi gå ut nu....??   


Efter en tur till ängarna blev  det att gå hem i mörker...


Och eftersom det var mörkt gick det ju inte att träna något.... ( - vilket visar sig - inte minst på Indra, som ju har myror i brallan hela tiden - ) gäller det att hitta på något annat....


Leta godis! Alltid lika uppskattat!


I detta fall köttbulle! Mums...   



Köttbullen ligger ett par steg upp på trappan... men där finns ju även Kina, vår katt!! Och henne rusar man inte på hur som helst... Indra vet ungefär va köttbullen är... men tvekar lite... hon vet även var katten är.....   




Näst på tur är Essie:



 
Här fanns inga katter som "spärrade" vägen....   


Jaaa, så tillbringar vi en mörk fredagskväll i november 2014... Inget konstigt med det...


I morgon är det dock lördag! Ledig dag och då bär det ut i skogen för lite apportering tillsammans med Lena och Åsa.

Undrar vad Viggo tycker om att Essie är i höglöp...??   


Därefter rallylydnad på klubben...


Ha en riktigt bra helg på er!


Anna-Lena


 





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Lena - 25 oktober 2015 19:19

Jag har nu bestämt mig för att lägga ner bloggen...      Jag har bloggat lite drygt ett par år nu om våra hundar och vår hundträning och det har varit jätteroligt men jag känner att tiden inte räcker till riktigt... Vill inte att bloggandet ska...

Av Anna-Lena - 20 oktober 2015 22:03

... ja, nu faller mörkret snabbt på kvällarna - eller snarare på eftermiddagen skulle jag vilja säga...      Värre ska det ju bli så det är bäst att njuta av de få timmars dagsljus som fortfarande finns.   Men visst blir det lite besvärligare...

Av Anna-Lena - 7 oktober 2015 20:56

... lite har skrivits här...      Men det är kanske just därför... Det händer så mycket hela tiden så det blir inte mycket tid över för att skriva. Men jag tänkte faktiskt att det skulle bli ändring på det från och med nu!   Först och främst ...

Av Anna-Lena - 28 september 2015 21:38


... av Sotis.   Sotis var min mammas katt som idag - 15 år gammal -  fick somna in.     Fina, söta Sotis...           Trots att det är ett svårt beslut att ta, tycker jag att man som djurägare är skyldig sitt husdjur att låta den få de...

Av Anna-Lena - 15 september 2015 21:43

... som Sickan sa....      Eller rättare sagt - VI har en plan!   Efter kvällens lydnadspass har vi faktiskt lagt upp en träningsplan, framför allt för Indra.   All lydnadsträning är färskvara och när det gäller Indra har vi sett det extr...

Ovido - Quiz & Flashcards