labradorliv

Direktlänk till inlägg 17 juni 2015

Länge sen....

Av Anna-Lena - 17 juni 2015 20:34

... jag skrev något på bloggen men här har gått i ett vill jag lova!


Mesta tiden har lagts på att jobba - i måndags kväll körde jag till Skatteverket och lämnade de allra sista deklarationerna för denna säsongen. Fatta hur lycklig man är när det är färdigt!!   


Samma sak varje år - det är på håret att man hinner få iväg alla innan anstånden löper ut - men konstigt nog lyckas man på något mycket märkligt sätt att fixa det!


Det är mycket annat som får stå åt sidan när jag har högsäsong på jobbet. Framför allt hundträning tyvärr....   


I söndags fick husse köra till Karlskrona själv för att träna med våra två flickor medan jag satt "inlåst" på kontoret och kämpade på...


Men enligt både husse och Malin gick träningen mycket bra. Malin var dessutom hygglig nog att skicka lite "bildbevis" till mig:


 

Här tränas det närsök... Indra full fokus naturligtvis...


 

Essie fick också träna närsök...


   

Här är det vattenapportering på gång! Äntligen lite värme så hundarna kan hoppa i! Indra väntar bara på kommando...


Essie och syrran Java jobbade i par:
 


 

Underbar bild på Essie!!!       


 

DÄR är husse!    


 

Husse och Indra...


TACK snälla Malin för alla bilderna! Nästa gång är jag med på träningen!   


För övrigt då.....??! Jo, tackar som frågar!   


Igår var det lydnadstävling på klubben och Indra och husse var anmälda.


Som sagt: träningen har varit bristfällig den senaste tiden så vi kände att det nog kunde sluta hur som helst...


Jag hade lovat att hjälpa till att skriva till domaren i elit samtidigt som lydnadsklass två pågick på en annan plan så jag kunde inte se hur det gick för dem. Nåja, lika bra det - mina nerver är ju lika darriga när husse och Indra tävlar som när jag själv tävlar...


Men just därför var lättnaden desto större när husse passerade elit-planen efter genomförd runda och visade ett diskret "tummen upp"!


168,5 poäng slutade deras runda på!

Med andra ord: Nu ska de bara "sno ihop" ytterligare ett första-pris i lydnadsklass två och sen har Indra sitt LP även i denna klass!   


Detta hoppas vi att de fixar här under sommaren. Sen vill vi gå vidare till lydnadsklass tre.


En hedersvärd fjärde-placering blev det dessutom. Precis utanför pallen men äsch....! poängen är det viktigaste!


 

Här väntar de på att få hämta protokollet.... Indra är rätt obekymrad över sin prestation.... Det finns annat som är mer intressant....


 

Indra...


Några som däremot hamnade på pallen var Lena och Viggo:


 

Grattis till tredje-placeringen i lydnadsklass 3!!


Nu stundar midsommar och imorgon tänker jag ta semester. Välbehövlig sådan kan jag lova!

På söndag blir det åter apporteringsträning och då tänker jag minsann vara med!


TREVLIG MIDSOMMAR!


Anna-Lena


 
 
Ingen bild

Malin

17 juni 2015 23:24

Hej på er!
ETT STORT GRATTIS TILL INDRAS OCH ROGER´S FINA INSATS! Som jag sagt innan, ni är så duktiga!:)
Syns på söndag och jag har beställt sol! :)
Önskar er en härlig midsommar med många jordgubbar och ben (märgben)!
Kram Malin med familj

Anna-Lena

18 juni 2015 00:09

Roger o Indra tackar ödmjukast. :)

Det behövdes lite medgång nu efter senaste tidens små fadäser på lydnadsplanen men nu är de på gång!

Ja, vi ses på söndag och vi önskar också er en härlig midsommarhelg.

Tror du att du kan lägga in en beställning om sol på fredag också...? :D

Kraam!

 
Ingen bild

Sis

18 juni 2015 06:37

Stort grattis till Roger och Indra först och främst.

Vilken härlig bild på Essie hon gör sig alltid på kort.

En riktigt skön semesterdag till dig.

Trevlig midsommar och hälsa alla. Kram

Anna-Lena

20 juni 2015 23:30

Indra o Roger tackar så mycket!

Ja, visst är det en helt fantastisk bild på Essie! Jag bara älskar den! Essie i ett nötskal... :)

Hoppas ni haft en riktig härlig midsommarhelg.

Kraam

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Lena - 25 oktober 2015 19:19

Jag har nu bestämt mig för att lägga ner bloggen...      Jag har bloggat lite drygt ett par år nu om våra hundar och vår hundträning och det har varit jätteroligt men jag känner att tiden inte räcker till riktigt... Vill inte att bloggandet ska...

Av Anna-Lena - 20 oktober 2015 22:03

... ja, nu faller mörkret snabbt på kvällarna - eller snarare på eftermiddagen skulle jag vilja säga...      Värre ska det ju bli så det är bäst att njuta av de få timmars dagsljus som fortfarande finns.   Men visst blir det lite besvärligare...

Av Anna-Lena - 7 oktober 2015 20:56

... lite har skrivits här...      Men det är kanske just därför... Det händer så mycket hela tiden så det blir inte mycket tid över för att skriva. Men jag tänkte faktiskt att det skulle bli ändring på det från och med nu!   Först och främst ...

Av Anna-Lena - 28 september 2015 21:38


... av Sotis.   Sotis var min mammas katt som idag - 15 år gammal -  fick somna in.     Fina, söta Sotis...           Trots att det är ett svårt beslut att ta, tycker jag att man som djurägare är skyldig sitt husdjur att låta den få de...

Av Anna-Lena - 15 september 2015 21:43

... som Sickan sa....      Eller rättare sagt - VI har en plan!   Efter kvällens lydnadspass har vi faktiskt lagt upp en träningsplan, framför allt för Indra.   All lydnadsträning är färskvara och när det gäller Indra har vi sett det extr...

Ovido - Quiz & Flashcards