labradorliv

Alla inlägg den 28 april 2015

Av Anna-Lena - 28 april 2015 22:48

... det är inte helt fel alltså...


Idag var det träningstävling i rallylydnad på klubben i Olofström.


Helt upplagt som en vanlig tävling.


Essie började löpa igår men eftersom det i rallylydnadssammanhang är okej att tävla med tikar som löper, tyckte jag inte detta var något problem. Nu vet jag att reglerna håller på att revideras men tills vidare är vi välkomna i alla fall.


Det gick att tävla i en nybörjar/fortsättningsbana och/eller en avancerad/mästarbana.


Jag ställde upp med både Essie och Indra i den förstnämnda.


Det hela avlöpte mycket bra! Essie vann på 92 poäng och Indra fick en andraplacering med 84 poäng!


I Indras fall gjorde jag en riktig tavla som kostade oss tio poäng! Skönt att i alla fall veta att hundarna sköter sig - nu är det bara matte som ska fixa till alla stegen också...   


Extra roligt var det också idag eftersom vi hade en kvalificerad rallylydnadsdomare som dömde oss. Detta bådar gott inför kommande officiella tävlingar.


Under tiden jag och hundarna var på klubben passade Samantha på att rida förbi här hemma med sin foderhäst Pysen. Men Roger for ut för att fota:


 

Det hör ju inte till vanligheterna att man stöter på hästar mitt i villakvarteren...   


Och på tal om Samantha...: i helgen blev det konfirmation för den här tjejen. En lättsam, trevlig, rolig tillställning i Ivetofta kyrka:


 

Ett litet glatt gäng (som från början var dubbelt så många, men killarna droppade av.... ) Girlpower!!   


 

Jaaa... här vet jag inte riktigt vad prästen gör... (... eller är det blåsten...?!)   


 

Såja... ordningen återställd...   


Imorgon väntar mer träning, men då blir det lydnad. Indra måste lära sig att ligga på platsliggningen, och då menar jag hela tiden! Grrrrrr..... !!   


Anna-Lena



Ovido - Quiz & Flashcards