labradorliv

Direktlänk till inlägg 8 april 2014

Jaha, så var det med det....

Av Anna-Lena - 8 april 2014 21:42

Jaha, så var det med det....


Det blir ingen appelltävling för mig och Essie.

Åtminstone inte den närmsta månaden.


Idag började hon att löpa....   


Jag har anmält oss till tävling den 27 april och till dess lär hon inte ha löpt färdigt. Nåja, jag hade på känn att det kunde bli så här, hon skulle börjat löpa i början på mars, så risken var ju uppenbar...


Vi har varit ute och spårat idag. Det gick väl så där kan man säga. Hon missade första vinkeln men kom rätt till slut. Till hennes försvar får jag väl påpeka att det blåste väldigt mycket, vi hade medvind första sträckan och därmed följde väl dofterna med en bit längre...


Trots allt kom alla pinnarna med in. Lite mer träning och rutin så kan det nog bli bra det här!  Jag tänke ju försöka fixa appellklassen så vi sen kan koncentrera oss på träning till elitklass i lydnad.


Nåja, allt har sin tid, vi lär nog hinna med.


Anna-Lena


 
 
Ingen bild

Malin

9 april 2014 06:25

Hej Anna-Lena!
Tror detta bara var bra... Ni behöver nog träna ihop er mer, gäller att skynda långsamt! Lägger man inte grunden riktigt så kommer saker och ting rasa till slut... Tråkigt att höra, men så är det!
Jätteroligt att ni har hittat en ny "gren" som ni kan förkovra Er i!!

Syns till helgen!
Kram Malin

Anna-Lena

9 april 2014 08:32

Hej Malin.

Jo, så är det nog. Det känns som vi ändå inte var riktigt redo för detta. Det går fler tåg...

För tillfället är det viktigaste att hon blir av med sin böld under hakan. Den har inte blivit mindre på en vecka, fortfarande sårig och hemsk...

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Lena - 25 oktober 2015 19:19

Jag har nu bestämt mig för att lägga ner bloggen...      Jag har bloggat lite drygt ett par år nu om våra hundar och vår hundträning och det har varit jätteroligt men jag känner att tiden inte räcker till riktigt... Vill inte att bloggandet ska...

Av Anna-Lena - 20 oktober 2015 22:03

... ja, nu faller mörkret snabbt på kvällarna - eller snarare på eftermiddagen skulle jag vilja säga...      Värre ska det ju bli så det är bäst att njuta av de få timmars dagsljus som fortfarande finns.   Men visst blir det lite besvärligare...

Av Anna-Lena - 7 oktober 2015 20:56

... lite har skrivits här...      Men det är kanske just därför... Det händer så mycket hela tiden så det blir inte mycket tid över för att skriva. Men jag tänkte faktiskt att det skulle bli ändring på det från och med nu!   Först och främst ...

Av Anna-Lena - 28 september 2015 21:38


... av Sotis.   Sotis var min mammas katt som idag - 15 år gammal -  fick somna in.     Fina, söta Sotis...           Trots att det är ett svårt beslut att ta, tycker jag att man som djurägare är skyldig sitt husdjur att låta den få de...

Av Anna-Lena - 15 september 2015 21:43

... som Sickan sa....      Eller rättare sagt - VI har en plan!   Efter kvällens lydnadspass har vi faktiskt lagt upp en träningsplan, framför allt för Indra.   All lydnadsträning är färskvara och när det gäller Indra har vi sett det extr...

Ovido - Quiz & Flashcards