labradorliv

Direktlänk till inlägg 21 april 2014

Premiär!!

Av Anna-Lena - 21 april 2014 17:47

Premiär!!


Idag var det premiär för Indra i tävlingssammanhang!


Klubben hade en inofficiell träningstävling i rallylydnad.


Jag hade bestämt mig för att starta Essie i nybörjarklass och i sista sekund tänkte jag att, va fasen... kan väl testa Indra också när jag ändå ska dit! Vilket jag gjorde.... Med blandat resultat....


Nåja, felen som gjordes var helt och hållet mattes fel, bland annat korrigerade jag henne med kopplet vid ett flertal tillfällen och det gillade minsann inte domaren (med all rätt...)! MYCKET avdrag för sträckt koppel Bland annat rök 10 poäng på helheten! Fy på dig matte! Lilla Indra - som är så villig att vara till lags - om jag bara hade pratat lite mer med henne istället för att dra i kopplet hade vi fått betydligt bättre poäng.


Jag kan väl säga så här: Indra är aldrig tränad i rallylydnad så jag är ändå nöjd med henne. Liiite orättvist att ta in henne på en "tävlingsbana" utan att först ha tränat med henne!


Essie... jaaa... Hon är ju i höglöp. Men trots det fixade hon ihop 74 poäng! En del  poängavdrag står jag för eftersom jag gjorde en snurr till vänster då det skulle vara till höger. Poofff! Tio poäng väck!

En del får den här damen stå för själv: Hon lade sig inte riktigt ner på armbågarna vid ett liggkommando. Pooff! Tio poäng väck! Men jag kunde ju haft bätte koll och sagt "ligg" en gång till så hade det kanske bara varit något poäng som försvann. Nåja, på en riktig tävling hade hon ju faktiskt blivit godkänd och även när det gäller Essie har jag ju inte tränat rallylydnad i någon stor utstäckning så - jag är nöjd!


Fyra ekipage i nybörjarklass. Essie kom trea och Indra fyra! Jaja, sist men inte minst! Eller jo - det var de nog förresten!   Men roligt hade vi i alla fall!


Kameran var med men tyvärr inga bilder på Essie eller Indra. Men jag tog i alla fall en bild på Lena och Viggo när de "värmde upp"!


De tävlade i mästarklass och då fick Essie agera honnörshund. Essie fixade detta jättebra och även Viggo! Han brydde sig inte ett skvatt om att det satt en löptik bredvid banan och flirtade med honom!    


Idag brydde jag mig inte så mycket om mina dåliga tävlingsnerver. Kanske för att jag har EN hund som är helt otränad i dessa sammanhang och EN som också är otränad i dessa sammanhang! Men det gav mersmak! Funderar allvarligt på att anmäla Essie till tävling "på riktigt". Vi får se!


Väl hemma gick Samantha ut och busade med Indra i trädgården. Lite mys blev det också då Samantha överöste Indra med små blomblad från gräsmattans tusenskönor. Se, så fina tjejer!


       

  


Kan också berätta att igår var Samantha "stand-in" för husse på lydnadskursen. (Husse är krasslig med en mycket efterhängsen och enveten förkylning).

De här båda tjejerna var så duktiga!! Indra hade full koll på Samantha och lyssnade fullt ut på henne och jag var stolt över båda två!


Nu är påsken snart slut för denna gång och en ny härlig arbetsvecka väntar!


Ha det bra allihop!


Anna-Lena




 
 
Ingen bild

Malin

21 april 2014 21:19

Halloj!
Vad roligt att du testade av Indra i rallylydnaden! Det är bara att fortsätta träna så kommer det gå strålande!
Lilla Essie...Vi vet hur duktig hon är, så
hade hon en formsvacka så gör det inget!;)

Åh, Roger kunde inte gå en bättre ersättare än Samantha!:) Hoppas han känns sig piggare idag!
Kram till er alla!
Malin

Anna-Lena

22 april 2014 21:31

Hej Malin!

Ja, Indra tyckte ju detta var lika roligt som hon tycker allt annat är! Otrolig livslust och arbetsglädje!! Vi får se om vi fortsätter på denna banan, vi vill ju helst in på lydnadsplanen med henne.

Egentligen tror jag inte att Essie hade en formsvacka, det var nog mer matte i så fall. :)

Roger har varit hos doktorn och fått massor av mediciner så nu hoppas vi att han snart är på hugget igen. Annars har vi ju vår "stand-in"! :)

Kram

 
Ingen bild

Sys

22 april 2014 06:20

Så fina bilder på Sam o Indra...väldigt fotogeniska bägga 2...Kram

Anna-Lena

22 april 2014 21:22

Linslus #1 och linslus #2 (utan inbördes ordning) :)

Men visst blev bilderna fina!

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Lena - 25 oktober 2015 19:19

Jag har nu bestämt mig för att lägga ner bloggen...      Jag har bloggat lite drygt ett par år nu om våra hundar och vår hundträning och det har varit jätteroligt men jag känner att tiden inte räcker till riktigt... Vill inte att bloggandet ska...

Av Anna-Lena - 20 oktober 2015 22:03

... ja, nu faller mörkret snabbt på kvällarna - eller snarare på eftermiddagen skulle jag vilja säga...      Värre ska det ju bli så det är bäst att njuta av de få timmars dagsljus som fortfarande finns.   Men visst blir det lite besvärligare...

Av Anna-Lena - 7 oktober 2015 20:56

... lite har skrivits här...      Men det är kanske just därför... Det händer så mycket hela tiden så det blir inte mycket tid över för att skriva. Men jag tänkte faktiskt att det skulle bli ändring på det från och med nu!   Först och främst ...

Av Anna-Lena - 28 september 2015 21:38


... av Sotis.   Sotis var min mammas katt som idag - 15 år gammal -  fick somna in.     Fina, söta Sotis...           Trots att det är ett svårt beslut att ta, tycker jag att man som djurägare är skyldig sitt husdjur att låta den få de...

Av Anna-Lena - 15 september 2015 21:43

... som Sickan sa....      Eller rättare sagt - VI har en plan!   Efter kvällens lydnadspass har vi faktiskt lagt upp en träningsplan, framför allt för Indra.   All lydnadsträning är färskvara och när det gäller Indra har vi sett det extr...

Ovido - Quiz & Flashcards