labradorliv

Direktlänk till inlägg 22 juni 2014

Gamla vänner och nya vänner...

Av Anna-Lena - 22 juni 2014 22:11

Gamla vänner och nya vänner....   


Igår fick vi besök av våra goa vänner Bettan och Bennie och deras nya familjemedlem. 


Bettan har länge pratat om att hon vill ha en till hund och äntligen har hon hittat sin drömhund!


En liten elva-veckors valp, blandning mellan border collie och golden retreiver. Söt som socker och ett riktigt charmtroll!


Indra ville ju naturligtvis leka med honom men hon var faktiskt riktigt försiktig. Essie var måttligt road, tyckte förmodligen att "för tusan, inte en till sån liten tuss, nu har ju den andra ( - Indra - ) precis blivit någorlunda dräglig..... " Åtminstone såg hon ut att tänka ungefär så....   


Hur som helst gick det riktigt bra med alla tre hundarna och de kommer säkert att bli riktigt bra vänner. Nu hoppas jag att vi får många roliga "hundträningstillfällen" framöver. Men först måste den här lille krabaten växa till sig lite!


   

Samantha och Atlas...


Idag var det åter dax för träning hos Malin i Karlskrona.

Denna gång fick husse åka iväg själv med båda hundarna eftersom jag skulle köra Samantha till Olofströms Ridskola för stundande ridläger! Nu väntar mycket ridning, hästskötsel och även en del teori de närmsta dagarna. Förhoppningsvis får hon även många nya vänner.


Enligt husse hade hundträningen gått bra idag. För säkerhets skull skickade jag med honom kameran så jag kunde "inspektera" när han kom hem.   


Jodå, det såg väl bra ut tycker jag! Essie fick dock för sig att idag skulle hon inte hoppa över nätet in i rutan utan helt enkelt springa rakt igenom det, vilket hade fungerat det också! Till slut hade hon i alla fall gjort rätt.


Även vattenapportering stod på schemat. Indra hade tydligen släppt en dummy för att skaka av sig vatten men efter att husse förklarat att det inte var okej fixade även hon det.


   

Här är Essie på väg in med en dummy...


 

"Varsågod, husse..."


 

Indra mitt i språnget.... helt orädd som vanligt.....  


   

.... och här levererar hon...!


Förhoppningsvis blir det träning igen om ett par veckor och ska jag följa med!!


Ha det bra!


Anna-Lena


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Lena - 25 oktober 2015 19:19

Jag har nu bestämt mig för att lägga ner bloggen...      Jag har bloggat lite drygt ett par år nu om våra hundar och vår hundträning och det har varit jätteroligt men jag känner att tiden inte räcker till riktigt... Vill inte att bloggandet ska...

Av Anna-Lena - 20 oktober 2015 22:03

... ja, nu faller mörkret snabbt på kvällarna - eller snarare på eftermiddagen skulle jag vilja säga...      Värre ska det ju bli så det är bäst att njuta av de få timmars dagsljus som fortfarande finns.   Men visst blir det lite besvärligare...

Av Anna-Lena - 7 oktober 2015 20:56

... lite har skrivits här...      Men det är kanske just därför... Det händer så mycket hela tiden så det blir inte mycket tid över för att skriva. Men jag tänkte faktiskt att det skulle bli ändring på det från och med nu!   Först och främst ...

Av Anna-Lena - 28 september 2015 21:38


... av Sotis.   Sotis var min mammas katt som idag - 15 år gammal -  fick somna in.     Fina, söta Sotis...           Trots att det är ett svårt beslut att ta, tycker jag att man som djurägare är skyldig sitt husdjur att låta den få de...

Av Anna-Lena - 15 september 2015 21:43

... som Sickan sa....      Eller rättare sagt - VI har en plan!   Efter kvällens lydnadspass har vi faktiskt lagt upp en träningsplan, framför allt för Indra.   All lydnadsträning är färskvara och när det gäller Indra har vi sett det extr...

Ovido - Quiz & Flashcards