labradorliv

Alla inlägg den 3 oktober 2014

Av Anna-Lena - 3 oktober 2014 19:20

Idag stod apportering på schemat!


Efter en hektisk vecka kändes det skönt att kunna sluta lite tidigare från jobbet och ge sig ut i markerna.


Eftersom Essie varit med mig mycket på diverse tillställningar i veckan, bestämde jag mig för att idag blir det bara Indra och jag!   


Essie fick hänga med husse - som efter en envis och jobbig förkylning - var på fötterna för första gången på en vecka! Lite shopping och annat smått och gott stod på deras schema...   


Jag har sagt det innan, men åhhh, vilken cool hund Indra är! Hon är så "oförstörd" och naiv, helt ovetande om vad som komma skall och därmed lugn som en filbunke.. Förstår nu att hon triggas igång av Essies beteende...


Indra och matte gick ut på ängarna och hon fick ett par linjetag med stoppsignal som gick riktigt bra.


Därefter mötte vi upp Lena, Nisse och Viggo.


Indra och Viggo är riktiga "bästisar"! Indra tycker det är så roligt att ha en kompis som tycker om att leka och busa på samma sätt som hon gör (Essie kan ju vara lite "bitchig" och "uppfostrande" ibland...) 


Efter lek o bus blev det till att jobba lite:


 

Viggo på väg in efter en markering...


 

... och här kommer han efter att ha hämtat kanindummien....


 

Indra väntar på sin tur.... lugnt och stilla.... idag är hon mattes tjej....   


Indra fick också några dubbelmarkeringar, inte lika långt ut som Viggo dock. Här finns lite att träna på, om jag säger så men till Indras försvar måste jag säga att vi inte har tränat jättemycket apportering med henne.Men det tänkter vi göra nu.....!!   


 

Indra och Viggo efter väl utfört arbete....


Imorgon väntar mer jobb för våra små svarta juveler...

Då kommer Malin på besök och då blir det förhoppningsvis apportering och med lite tur även lite lydnadsträning...  


Återkommer om detta...


Anna-Lena







  





Ovido - Quiz & Flashcards