labradorliv

Alla inlägg den 10 september 2014

Av Anna-Lena - 10 september 2014 22:09

... gick idag till våra fina ängar som vi har runt knuten.


Det finns dock ett "problem" där: KOSSOR....! Massor av kossor....!


Eftersom det är många, många ängar vi talar om, tycker man ju att de inte behöver vara just där vi är och promenerar,  men idag fanns de där...


"På den tiden", när vi bara hade en hund - Essie då - tränade jag henne att gå fot - okopplad - mitt i denna flock av kossor. Det gick bra.


Ska också påpeka att detta var innan alla inlägg i tidningar om kor som går till anfall mot människor, och då särskilt människor som även har en hund med sig. Jag tror vi ska vara lite glada över att allt gick bra "på den tiden".


Detta gör att jag numera lider av ett visst mått av ko-skräck...!


Och kossorna på våra ängar förföljer en... Då gäller det att ha is i magen och inte börja springa...


Idag blev det koppel på direkt vi såg dem och sen gick vi lugnt och sansat därifrån. För säkerhets skull med telefonen i handen för att snabbt kunna ringa efter undsättning om kossorna skulle gå till anfall...   


 


 

Nåja... det var inte värre än att jag satte ner hundarna och tog mig tid att fota de söta små kreaturen...   Hoppas dock de befinner sig lite längre bort imorgon...


Ha en fortsatt trevlig vecka!



Anna-Lena


Ovido - Quiz & Flashcards