labradorliv

Alla inlägg den 23 september 2014

Av Anna-Lena - 23 september 2014 20:15

... blev det idag.


Roger kom för en gångs skull hem någorlunda i tid från jobbet.


Efter en liten "powernap" ville han köra till skogen med hundarna men jag tyckte att vi kunde gå bort till ängarna och kasta lite dummy.


Sagt och gjort!


Lena och Viggo hängde på och vi började med ett uppletande med femton dummiesar.


Viggo - som numera kan titulera sig vårdhund - hade jobbat hela dagen men lite apportering är ju aldrig fel... Det finns alltid krafter kvar till det...   


Hundarna skickades växelvis. Det var en riktigt stor ruta så de fick jobba rejält långt ut men de fixade det riktigt bra! Jag var lite orolig att Indra inte skulle fatta att hon skulle ut så långt men oron var obefogad...  Hon hade en liten tjuvstart men kom tillbaka direkt när husse sa ifrån. För övrigt inget att anmärka på.


Efter väl utfört uppletande blev det ett närsök.


Essie fick åtta smådummy att leta upp. Jag får för mig att hon tycker detta är ett rätt tråkigt jobb... när hon har hittat en dummy står hon med den i munnen och tittar på mig och ser ut att tänka "var detta allt?!" innan hon kommer in och lämnar den...


Viggo är ett proffs på detta och skickas långt ifrån för att stanna på Lenas stoppsignal och då börjar "närsöka".


För Indra är detta nytt men jag tyckte hon fixade det till full belåtenhet. Hon höll sig i närområdet och hittade alla sina små dummies. Hon kan inte signalen ännu men snart så... Träning ger färdighet...   


Efter detta tror jag att alla våra fyrbenta är trötta och nöjda ikväll.


 

Essie    Viggo     Indra

Beklagar den dåliga kvaliteten på bilden... nästa mobil ska bli en "värsting-foto-mobil"...   


Imorgon väntar lydnadsträning på klubben. Lite dirigering med Essie och lite "rutan" med Indra...


Anna-Lena




Ovido - Quiz & Flashcards