labradorliv

Direktlänk till inlägg 3 januari 2015

GOTT NYTT 2015!!

Av Anna-Lena - 3 januari 2015 18:55

Såååå.... då kan vi lägga 2014 bakom oss...


Men först ett bokslut:


1. Indra fixade ett LP i lydnadsklass 1   

2. Essie blev uppflyttad till fortsättningsklass i rallylydnad   

3. Essie startade i elitklass i lydnad (dock med mindre lyckat resultat... men hon är trots allt en elithund!   )


Ja, det var väl ungefär det! Träningsmässigt har det väl haltat en del men det har varit en del annat som tagit mycket tid under 2014, och så måste det få bli ibland.


Nåväl, nu är det nytt år, nya utmaningar, nya erövringar och nya möjligheter...!!


2015 kunde ju dock börjat bättre, åtminstone för Essies del.... Dessa förbannade nyårsraketer! Jag lider med vår hund när det viner och tjuter och skjuts utanför. Nyårsafton var vi bortbjudna, så det var till att skeva alla persienner (där vi inte har persienner blir det filtar över fönstren), tända alla lampor och kolla in lämplig TV-kanal. Det fick bli fotbollskanalen i år! Bollar gillar hon ju, så...


Vid halv tolv gick jag hem. Inte för att det hjälper kanske, men hon ska veta att hon inte är ensam i sin skräck när raketerna sätter in som värst. Så mitt tolvslag tillbringade jag framför vår TV. Italienska fotbollsligan... Två noll till Milan...   Nää, vet inte var det var för match, men det gäller ju att vara "som vanligt".


Indra bekymrar sig inte för några sådana bagateller som nyårsraketer. Hon bekymrar sig inte för något...  Jo, en sak: När matte blir arg! Då lägger hon sig platt och gömmer i princip huvudet. "Om jag inte ser matte ser hon säkert inte mig heller".   


Nu är det ju inte ofta man blir arg i Indras sällskap. Hon är en glädjespridare och ett solsken! Det värsta som kan hända är väl att hon äter kattskit.... 


Idag blev det dock träning av! Apportering tillsammans med Lena och Viggo, Åsa och Briza.


Vi träffades vid ett grustag med mycket backar, lös sand och lååånga sträckor att springa. Jag tror inte att vi fick vara där egentligen (tyckte jag såg en skylt med Tillträde förbjuden) men ibland får man väl vara lite "busig"!   

Det här var riktigt bra, rolig och jobbig träning!


 

Briza på väg upp för att hämta dummy...


 

Ser ni "kullen" där borta...? Där står Åsa och kastar dummy till Essie och Viggo. Den svarta pricken något till vänster är Viggo som är på väg att hämta uppe på "kullen"... Det gick utmärkt!  Så även för Essie, tyvärr ingen bild på henne när hon arbeter.


Eftersom jag var själv med båda hundarna idag - husse jobbade - fick Indra vänta till sist. Sist men definitivt inte minst...

Hon fick lite mindre backar eftersom vi inte orkade klättra upp på de höga backarna en gång till...


Men va duktig hon var!


 


 

Upp för att hämta...


   

.... ner för att lämna...

Observera att dummyn kastades dold, lite på andra sidan "kullen". Inga problem för Indra.... !


  

 

Här har hon hämtat dummyn på andra sidan toppen av detta grusberg... jobbigt att springa i...


 

Här kastades dummyn nerför "kullen". Indra hittade inte utan snurrade runt ett tag.

Döm om min förvåning när hon faktiskt stannade på min stoppsignal och lät sig dirigeras till höger där dummyn låg! Enligt min mening kan hon inte dirigeringar ännu så det var kanske bara tur, men glad blev jag!   


Ikväll har vi trötta små vovvar här hemma:

   

Det tar på krafterna att vara bergsklättrare....   



Fortsatt trevlig helg!


Anna-Lena

 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Lena - 25 oktober 2015 19:19

Jag har nu bestämt mig för att lägga ner bloggen...      Jag har bloggat lite drygt ett par år nu om våra hundar och vår hundträning och det har varit jätteroligt men jag känner att tiden inte räcker till riktigt... Vill inte att bloggandet ska...

Av Anna-Lena - 20 oktober 2015 22:03

... ja, nu faller mörkret snabbt på kvällarna - eller snarare på eftermiddagen skulle jag vilja säga...      Värre ska det ju bli så det är bäst att njuta av de få timmars dagsljus som fortfarande finns.   Men visst blir det lite besvärligare...

Av Anna-Lena - 7 oktober 2015 20:56

... lite har skrivits här...      Men det är kanske just därför... Det händer så mycket hela tiden så det blir inte mycket tid över för att skriva. Men jag tänkte faktiskt att det skulle bli ändring på det från och med nu!   Först och främst ...

Av Anna-Lena - 28 september 2015 21:38


... av Sotis.   Sotis var min mammas katt som idag - 15 år gammal -  fick somna in.     Fina, söta Sotis...           Trots att det är ett svårt beslut att ta, tycker jag att man som djurägare är skyldig sitt husdjur att låta den få de...

Av Anna-Lena - 15 september 2015 21:43

... som Sickan sa....      Eller rättare sagt - VI har en plan!   Efter kvällens lydnadspass har vi faktiskt lagt upp en träningsplan, framför allt för Indra.   All lydnadsträning är färskvara och när det gäller Indra har vi sett det extr...

Ovido - Quiz & Flashcards