labradorliv

Direktlänk till inlägg 16 april 2015

Blandad kompott...

Av Anna-Lena - 16 april 2015 20:21

      ... av träning har det blivit den senaste veckan kan man väl säga...


I söndags åkte vi till Karlskrona för att träna apportering.


Som vanligt är det så trevligt att komma dit och träna och vi har det så roligt och vi får så många goa skratt med alla våra goa träningskompisar!   


Att söndagens träning dessutom började med fikapaus måste ju bara bli plus i kanten...    Åtminstone för en kaffetant som jag...


Uppletande, linjetag och markeringar med skott stod på schemat idag.


Just det sista där - markeringar med skott - hade vi sett fram emot - eller bävat för, hur man nu ser det...


Indra har blivit väldigt osäker på skott. Därför har vi legat lågt med denna träningsform den sista tiden. Vi har inte vetat riktigt hur vi ska hantera det och naturligtvis vill man ju inte förvärra något - så - därför har vi avstått. Tills i söndags då alltså...


Det hela avlöpte mycket bra!   I och för sig var skytten väldigt långt bort så skottet hördes inte så mycket men det var en bra början. Indra brydde sig inte om "knallen", hon sprang ut fint och hämtade hem duvorna och levererade fint till husse!


Essie bryr sig inte om några skott, mer än att hon möjligtvis blir ännu mer taggad! Inga problem att hämta hem viltet! Men desto svårare har hon för att hålla tyst!!   


   

Husse och Indra...


   

Jag och Essie...


 

Roger/Indra och Kristina/Elee väntar på sin tur. Lugna, fina hundar!


Vi har även hunnit med en del lydnadsträning i veckan, både på klubben och hemma tillsammans med goda vänner och deras hundar.


I samband med en platsliggning fick vi verkligen uppleva hur stabil Indra är! En hund for upp, glad i hågen, sprang fram till Indra, sprang fram till Essie för att därefter springa fram och i princip hoppa över Indra! Och Indra låg kvar som fastspikad!! Lite jobbigt tyckte hon nog det var, men... hon låg kvar.  Essie låg också kvar men blev till slut väldigt irriterad av att ha ett yrväder runt sig och försökte "fostra" den busiga unghunden. Hon sa till på skarpen typ "SKÄRP DIG!!" Jag lät henne faktiskt hållas.


Idag åkte vi ut till stugan och där fick vi fint besök minsann:


     


Hundarna var väldigt intresserade av våra gäster. För säkerhets skull fanns det dock ett glas mellan gästerna och hundarna:

   


Helt orädda små änder. Men jag hoppas de förstår att just hos oss är inget bra ställe att sätta bo på...   


Ha det bra gott folk!


Anna-Lena




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Lena - 25 oktober 2015 19:19

Jag har nu bestämt mig för att lägga ner bloggen...      Jag har bloggat lite drygt ett par år nu om våra hundar och vår hundträning och det har varit jätteroligt men jag känner att tiden inte räcker till riktigt... Vill inte att bloggandet ska...

Av Anna-Lena - 20 oktober 2015 22:03

... ja, nu faller mörkret snabbt på kvällarna - eller snarare på eftermiddagen skulle jag vilja säga...      Värre ska det ju bli så det är bäst att njuta av de få timmars dagsljus som fortfarande finns.   Men visst blir det lite besvärligare...

Av Anna-Lena - 7 oktober 2015 20:56

... lite har skrivits här...      Men det är kanske just därför... Det händer så mycket hela tiden så det blir inte mycket tid över för att skriva. Men jag tänkte faktiskt att det skulle bli ändring på det från och med nu!   Först och främst ...

Av Anna-Lena - 28 september 2015 21:38


... av Sotis.   Sotis var min mammas katt som idag - 15 år gammal -  fick somna in.     Fina, söta Sotis...           Trots att det är ett svårt beslut att ta, tycker jag att man som djurägare är skyldig sitt husdjur att låta den få de...

Av Anna-Lena - 15 september 2015 21:43

... som Sickan sa....      Eller rättare sagt - VI har en plan!   Efter kvällens lydnadspass har vi faktiskt lagt upp en träningsplan, framför allt för Indra.   All lydnadsträning är färskvara och när det gäller Indra har vi sett det extr...

Ovido - Quiz & Flashcards