labradorliv

Direktlänk till inlägg 18 april 2015

Söta Göta Indra Tindra!

Av Anna-Lena - 18 april 2015 15:01

Kärt barn har många namn...   


Idag ringde väckarklockan klockan sju... En lördag, suck...


Det är allmänt känt att jag inte är någon morgonmänniska och i ärlighetens namn inte våra hundar heller. Husse däremot har inga problem att stiga upp med tuppen - men faktum är att även han var lite mör i morse...


Men det var mödan värt att stiga upp vill jag lova!


Idag bar det nämligen av till Ronneby Brukshundklubb för tävling. Indra var anmäld till lydnadsklass 2 och efter förra tävlingens fadäser var jag mer nervös än vanligt. Husse var tack och lov lugnet själv (som vanligt...   ). Fasiken vad jag avundas alla som kan ta tävlandet med en klackspark, rycka på axlarna om det inte går bra för att därefter bara ta nya tag och gå vidare! Just sån är han, vår husse!   


Det hela gick idag över förväntan! Indra var riktigt jämn och stabil, även om hon tramsade lite på fjärrdirigeringen. Men efteråt kunde husse berätta att lydnadsplanen var riktigt lerig och sunkig och eftersom Indra är lite fin i kanten - åtminstone i lydnadssammanhang - tyckte hon det var riktigt jobbigt att behöva lägga sig i allt detta sunkiga...   


Nåväl...

Det hela slutade med fina 174,5 poäng, ett första-pris och överst på pallen!!    


Hurra, hurra, vad ni är bra!!     


 

Domaren gratulerar...



 

Klubbkompisen från Olofströms Brukshundklubb, Britt-Marie kom trea med sin fine Sallad...


 

Och väl tillbaka i stugan blev det naturligtvis leverpastej... Dock syns det inte på bild, den slank ner i en väldig fart...   


 

Indras pris: En fin ljuslykta i massivt glas.


Framöver väntar fler tävlingar. Håll tummar och tassar att dessa går lika bra!


Anna-Lena


 
 
Ingen bild

Malin

18 april 2015 20:49

HURRA, HURRA FÖR VÄRLDENS BÄSTA INDRA OCH HUSSE ROGER IDÁ!
Strålande jobbat, vi håller alla tummar vi har för nästa tävlingsdá!

Kram från oss alla i Öljersjö! :)

Anna-Lena

18 april 2015 23:24

Indra och husse tackar så mycket! :)

Idag är vi riktigt nöjda med vår fina hund.... eller.... när jag tänker efter är vi faktiskt ALLTID nöjda med vår fina Indra. :)

Kraam

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Lena - 25 oktober 2015 19:19

Jag har nu bestämt mig för att lägga ner bloggen...      Jag har bloggat lite drygt ett par år nu om våra hundar och vår hundträning och det har varit jätteroligt men jag känner att tiden inte räcker till riktigt... Vill inte att bloggandet ska...

Av Anna-Lena - 20 oktober 2015 22:03

... ja, nu faller mörkret snabbt på kvällarna - eller snarare på eftermiddagen skulle jag vilja säga...      Värre ska det ju bli så det är bäst att njuta av de få timmars dagsljus som fortfarande finns.   Men visst blir det lite besvärligare...

Av Anna-Lena - 7 oktober 2015 20:56

... lite har skrivits här...      Men det är kanske just därför... Det händer så mycket hela tiden så det blir inte mycket tid över för att skriva. Men jag tänkte faktiskt att det skulle bli ändring på det från och med nu!   Först och främst ...

Av Anna-Lena - 28 september 2015 21:38


... av Sotis.   Sotis var min mammas katt som idag - 15 år gammal -  fick somna in.     Fina, söta Sotis...           Trots att det är ett svårt beslut att ta, tycker jag att man som djurägare är skyldig sitt husdjur att låta den få de...

Av Anna-Lena - 15 september 2015 21:43

... som Sickan sa....      Eller rättare sagt - VI har en plan!   Efter kvällens lydnadspass har vi faktiskt lagt upp en träningsplan, framför allt för Indra.   All lydnadsträning är färskvara och när det gäller Indra har vi sett det extr...

Ovido - Quiz & Flashcards