labradorliv

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2013

Trevligt besök...

Av Anna-Lena - 11 oktober 2013 17:50

Trevligt besök....  


... fick vi idag av Vimsa och hennes matte Susanne!   


Vimsa, som är en söt liten Jack Russel, har minsann redan lärt sig att i min skrivbordslåda finns - förrutom pennor, suddgummi, gem och en massa annat tråkigt - HUNDGODIS! Förra gången hon var på besök, hoppade hon helt sonika ner i lådan! Får man inget godis får man väl hämta det själv!   


Efter lite godisätande blev det bus i trädgården med Indra. Himla roligt att springa runt och jaga varandra! Till slut lyckades vi dock fånga dem på ett gruppfoto, nästan bredvid varandra:

 


 

"Åhh, nu har hon lagt sig ner, passar på att pussa lite på henne..."


 

Fina Indra och Vimsa!


Sen blev det lunch i Sölvesborg (dock utan hundar...   ).


Nu har vi bestämt att vi snart ska träffas igen och träna lite med våra hundar. Kanske lite rallylydnad?! Tack Susanne för en trevlig dag och tack för lunchen!


I helgen väntar massor av hundträning och tävling. Håll alla era tummar!!   


Här kommer en bild på våra två små svarta. De vet att de inte får gå utanför grinden (nåja, Essie vet, Indra vet också det men bryr sig inte alltid...  )


 


Önskar er alla en trevlig fredagskväll och helg!


Anna-Lena








 
 
Samantha

Samantha

12 oktober 2013 16:42

Vimsa är så söööt!
Dock inte alls som våra svartingar! :)
De är alltid sötast! :)

Kram Samantha

http://Samanthaerikssons.blogg.se

Anna-Lena

13 oktober 2013 09:33

Ja, hon är ett riktigt charmtroll!

Och det är våra små flickor också!

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Lena - 25 oktober 2015 19:19

Jag har nu bestämt mig för att lägga ner bloggen...      Jag har bloggat lite drygt ett par år nu om våra hundar och vår hundträning och det har varit jätteroligt men jag känner att tiden inte räcker till riktigt... Vill inte att bloggandet ska...

Av Anna-Lena - 20 oktober 2015 22:03

... ja, nu faller mörkret snabbt på kvällarna - eller snarare på eftermiddagen skulle jag vilja säga...      Värre ska det ju bli så det är bäst att njuta av de få timmars dagsljus som fortfarande finns.   Men visst blir det lite besvärligare...

Av Anna-Lena - 7 oktober 2015 20:56

... lite har skrivits här...      Men det är kanske just därför... Det händer så mycket hela tiden så det blir inte mycket tid över för att skriva. Men jag tänkte faktiskt att det skulle bli ändring på det från och med nu!   Först och främst ...

Av Anna-Lena - 28 september 2015 21:38


... av Sotis.   Sotis var min mammas katt som idag - 15 år gammal -  fick somna in.     Fina, söta Sotis...           Trots att det är ett svårt beslut att ta, tycker jag att man som djurägare är skyldig sitt husdjur att låta den få de...

Av Anna-Lena - 15 september 2015 21:43

... som Sickan sa....      Eller rättare sagt - VI har en plan!   Efter kvällens lydnadspass har vi faktiskt lagt upp en träningsplan, framför allt för Indra.   All lydnadsträning är färskvara och när det gäller Indra har vi sett det extr...

Ovido - Quiz & Flashcards