labradorliv

Alla inlägg den 14 november 2013

Av Anna-Lena - 14 november 2013 20:56

Så där ja......


... då var den på plats!


Essies fina Lydnadsdiplom från klass tre!

Lite löjligt är det allt men det känns som ett "kvitto" på att hon faktiskt har klarat sig igenom lydnadsklass tre!  


Det tog ju några tävlingar (sju stycken tror jag det var) men till slut gick det vägen. Här är beviset:


 


Och här är hela trion:


 


Hmmm, det känns bra att de hänger där på väggen så jag kan se dem varje dag!  Beviset på vilken fin hund vi har.   Nu väntar träning inför elit-klass men vi brådskar inte med det. Hon är bara tre år, tycker nog hon har framtiden för sig så vi ska nog hinna med det också.


I dessa dagar blir det mycket promenader i mörker. Usch, vad jag hatar hösten! Förr tyckte jag det var riktigt mysigt efter en fin sommar att få krypa inomhus och kura de mörka höstkvällarna. Nuförtiden är det bara frustrerande!! När arbetsdagen är slut är det redan mörkt och de enda ljusa stunderna är på helgerna och då är det mycket som ska hinnas med!


På lördag väntar lydnadstävling, dock bara som åskådare! Otroligt många anmälda, för ovanlighetens skull men det är kanske "sista chansen" för många denna tävlingssäsongen. Tror jag ska ta Indra med mig, hon behöver lite social träning. Efter det blir det lite träning med Essie och Indra, och på söndag ska vi till Malin i Karlskrona och träna spår och apportering. Det ser vi fram emot mycket. Väldigt länge sen vi träffades och tränade!   


Här ett par bilder från kvällens promenad:


 

Essie och Indra. Ja, Indra har vuxit förbi Essie nu.....    


 

Och här var "lillskruttans" tålamod slut! Nu spritter det i benen......   


Trevlig kväll och helg på er!

Anna-Lena


 

Ovido - Quiz & Flashcards