labradorliv

Alla inlägg den 26 november 2013

Av Anna-Lena - 26 november 2013 09:25

En härlig morgonpromenad....


... blev det idag!


Ett par minusgrader, strålande sol och två lyckliga hundar!   En lång runda på ängen blev det.


     


Enda smolket i bägaren var en annan hundägare som var ute med sina två hundar. För säkerhets skull kopplade jag mina båda när vi mötte dem, vi har stött på dem tidigare och den stora collien skrämde då Indra genom att jaga henne! Då bad jag honom kalla till sig sin hund men han brydde sig inte.Och inte heller idag, så de sprang naturligtvis fram till oss. Det är inga aggresiva hundar men jag gillar det ändå inte. Och dessutom kunde ju mina hundar varit aggresiva, det vet ju inte han!


Nåja, vi fortsatte bara därifrån och till slut tröttnade de andra hundarna på att följa efter oss.... Slut på allt gnäll från min sida nu!


Men Essie blev lite gnällig! Hon kom haltande fram till mig och satte sig med framtassen i vädret.  En stor tagg hade satt sig i trampdynan!

 

Aj, aj, aj..... men när den var borta var allt glömt! Men rolig är hon, det är som hon fattar att detta måste hon få hjälp med!


Innan morgonpromenaden hann Indra med lite apportering också. Hon har bråttom ut på gräsmattan på morgonen för att kissa. Idag kom hon bärande på denna efter att ha uträttat sina ärenden:


 

Stackare...! Antagligen har den flugit in i glaset till uterummet. Och när Indra hittar en fågel på marken måste hon naturligtvis leverera den till husse eller matte.   Som den idiot jag är, gav jag naturligtvis husse en liten avhyvling för att hon inte levererade den i handen på honom, utan han tvingade henne att spotta ut den på golvet.....    Husse bara tittade på mig och skakade på huvudet....., kanske inte det första man tänker på när man vaknar på morgonen.... snacka om att vara "träningsskadad...."   


Ps. Vill ni se bilder på Essies bror Intenzo som är ledarhund, kolla in Malins blogg:


www.oljersjo-kennel.bloggplatsen.se/


där finns en länk till en artikel om denna fina hund!


Ha en bra dag gott folk!


Anna-Lena




Ovido - Quiz & Flashcards