labradorliv

Direktlänk till inlägg 27 januari 2014

"Ibland liksom.... "

Av Anna-Lena - 27 januari 2014 21:28

"Ibland liksom...


.... hejdar sig tiden ett slag

och någonting alldeles oväntat sker

Världen förändrar sig varje dag

men ibland blir den aldrig densamma mer"


dikt av Alf Henriksson





 



Jag har ju inte bloggat på ett tag nu.


Ibland händer det saker som får en att komma helt ur balans och just nu känns det lite osäkert om man ska kunna hitta den där balansen igen...


Nåja, det blir säkert bra med tiden, man får ta en dag i taget.


Livet går vidare och man måste ta itu med de små vardagliga "problemen" också:

I vår familj finns det ju förutom hundarna även en katt - Kina heter hon. Jag tror inte att jag har skrivit om henne tidigare. En äkta bondkatt, 10 år gammal och alldeles för tjock enligt Emil.


I lördags blev hon sjuk, kissade blod. Samantha upptäckte detta och blev förskräckt. Det blev att leta upp någon veterinär som hade öppet klockan tio på kvällen. Efter lite googlande hade hon hittat djursjukhuset i Hässleholm.


Jag ringde dit och de tyckte att, eftersom hon räknas som en "gammal" katt, så borde vi åka dit omgående. Ju fortare hon fick en undersökning och behandling, desto lättare skulle det vara att bota åkomman. De stängde i och för sig klockan tio men var beredda att stanna kvar för vår skull - bara vi var medvetna om att taxan var lite dyrare då......  Inget att fundera på, vi stuvade in oss i bilen, fem av familjens sex medlemmar hängde på...., samt Kina.


Väl där konstaterades att hon hade en infektion, hon fick en spruta med smärtstillande och antiinflammatorisk medicin samt en spruta med antibiotika. Igår fick vi hämta ut ytterligare medicin som hon ska äta några dagar framöver.


Hon är redan bättre, tack och lov. Och vi kunde också konstatera att,  jaaa... taxan var betydligt högre klockan 23 en lördagskväll...... Det gör inget, bara hon blir frisk igen!


 

Fina Kina i "sin" soffa...



Vi passade också på att prata med veterinären om hennes vikt. Hon borde väga 3 till 4 kilo och hon väger 4,9. Inget att bry sig om tyckte de. Ingen dietmat alltså!


Samantha har en underbar film på vår lilla katt. Den ska jag visa en annan dag.



Anna-Lena












 
 
Ingen bild

Malin

28 januari 2014 18:49

Hej Anna-Lena!
Du kommer hitta balansen igen, det lovar jag!:) Kan jag, så kommer jag att hjälpa dig!
Härligt att se lilla Kina, 4,9 kg...Jag vågar då inte väga Gustav...jag säger som Julia, "han har fluffig päls"!
Kram Malin

Anna-Lena

29 januari 2014 16:30

Tack Malin!

Det blir säkert bättre, det tror jag.

Kina ja, hon har också fluffig päls. Som väger mycket! :)

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Lena - 25 oktober 2015 19:19

Jag har nu bestämt mig för att lägga ner bloggen...      Jag har bloggat lite drygt ett par år nu om våra hundar och vår hundträning och det har varit jätteroligt men jag känner att tiden inte räcker till riktigt... Vill inte att bloggandet ska...

Av Anna-Lena - 20 oktober 2015 22:03

... ja, nu faller mörkret snabbt på kvällarna - eller snarare på eftermiddagen skulle jag vilja säga...      Värre ska det ju bli så det är bäst att njuta av de få timmars dagsljus som fortfarande finns.   Men visst blir det lite besvärligare...

Av Anna-Lena - 7 oktober 2015 20:56

... lite har skrivits här...      Men det är kanske just därför... Det händer så mycket hela tiden så det blir inte mycket tid över för att skriva. Men jag tänkte faktiskt att det skulle bli ändring på det från och med nu!   Först och främst ...

Av Anna-Lena - 28 september 2015 21:38


... av Sotis.   Sotis var min mammas katt som idag - 15 år gammal -  fick somna in.     Fina, söta Sotis...           Trots att det är ett svårt beslut att ta, tycker jag att man som djurägare är skyldig sitt husdjur att låta den få de...

Av Anna-Lena - 15 september 2015 21:43

... som Sickan sa....      Eller rättare sagt - VI har en plan!   Efter kvällens lydnadspass har vi faktiskt lagt upp en träningsplan, framför allt för Indra.   All lydnadsträning är färskvara och när det gäller Indra har vi sett det extr...

Ovido - Quiz & Flashcards