labradorliv

Direktlänk till inlägg 21 september 2014

Jag önskar.....

Av Anna-Lena - 21 september 2014 20:57

... att dygnet hade lite fler timmar!


Det är så svårt att hinna med allt man vill göra och jag känner att denna helg har Essie och Indra verkligen dragit nitlotterna och varit "förlorarna".   


Igår lördag var det till att stiga upp med tuppen!


Det var lydnadstävling på klubben.


Varken Indra eller Essie skulle tävla (skönt för mattes nerver...) men både jag och Roger hade lovat att hjälpa till där. Jag som skrivare till domaren och Roger skulle stå vid grillen.

Två ekipage från Olofströms Brukshundklubb ställde upp och tävlade. Roligt att det blev "full pott". Båda stod högst på pallen i respektive klass!    :


 

Britt-Marie och Sallad vann lydnadsklass ett med mycket fina poäng! Stort grattis till er!!


 

Marianne och Gnista vann lydnadsklass två, också de med mycket fina poäng! Stort grattis!!


 

Gnista visar stolt upp sin fina pokal....   


Väl hemma igen kom Frida på besök så det blev god middag och lite vin.


Idag söndag blev det till att stiga upp med tuppen..... suck, (det kändes att det nog blev lite väl mycket vin igår ....)


Idag var det dax för kursarna på klubben att testa på spår med sina hundar. Överlag gick det mycket bra och jag är säker på att många av ekipagen kommer att fortsätta att spåra. Roligt också att samtliga ekipage dök upp, trots ösregn...!


Väl hemma var jag så inspirerad att jag beslöt att ge mig ut och lägga vars ett spår till Indra och Essie.

Sagt och gjort, på med regnkläder, ut med cykeln och iväg det bar!   


Två fina spår hann jag lägga och på väg tillbaka till cykeln började kyrkklockorna ringa.... Skit med!!!!! Jag hade glömt att Samantha skulle börja sin konfirmationsläsning med obligatoriskt kyrkobesök idag!!   


Tack och lov en timme kvar så full fart hemåt på cykeln, tjoade på Samantha och tio minuter före utsatt tid satt vi i kyrkbänken....


Väl hemma från kyrkan kunde jag bara konstatera att mörkret började infinna sig och någon spårning med våra hundar var otänkbar.... Så nu ligger där ett antal spårpinnar i kohagarna och bara väntar på att bli uppletade...


Tänkte att - okej - vi kan väl testa imorgon efter jobbet och se om de fixar ett 24-timmars-spår... tills Roger påminde mig att imorgon är det styrelsemöte på klubben och något spår är alltså inte möjligt. Suck....   


Kanske jag inbillar mig men jag tycker att både Essie och Indra tittar lite anklagande på mig ikväll...


Anna-Lena


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Lena - 25 oktober 2015 19:19

Jag har nu bestämt mig för att lägga ner bloggen...      Jag har bloggat lite drygt ett par år nu om våra hundar och vår hundträning och det har varit jätteroligt men jag känner att tiden inte räcker till riktigt... Vill inte att bloggandet ska...

Av Anna-Lena - 20 oktober 2015 22:03

... ja, nu faller mörkret snabbt på kvällarna - eller snarare på eftermiddagen skulle jag vilja säga...      Värre ska det ju bli så det är bäst att njuta av de få timmars dagsljus som fortfarande finns.   Men visst blir det lite besvärligare...

Av Anna-Lena - 7 oktober 2015 20:56

... lite har skrivits här...      Men det är kanske just därför... Det händer så mycket hela tiden så det blir inte mycket tid över för att skriva. Men jag tänkte faktiskt att det skulle bli ändring på det från och med nu!   Först och främst ...

Av Anna-Lena - 28 september 2015 21:38


... av Sotis.   Sotis var min mammas katt som idag - 15 år gammal -  fick somna in.     Fina, söta Sotis...           Trots att det är ett svårt beslut att ta, tycker jag att man som djurägare är skyldig sitt husdjur att låta den få de...

Av Anna-Lena - 15 september 2015 21:43

... som Sickan sa....      Eller rättare sagt - VI har en plan!   Efter kvällens lydnadspass har vi faktiskt lagt upp en träningsplan, framför allt för Indra.   All lydnadsträning är färskvara och när det gäller Indra har vi sett det extr...

Ovido - Quiz & Flashcards