labradorliv

Direktlänk till inlägg 28 september 2014

Idag var det dax......

Av Anna-Lena - 28 september 2014 12:17

... för Samantha och Zorro att premiärstarta i 70-cm klassen i hoppning!


Hon var rejält nervös, trots att hon hoppat denna höjd med honom många gånger tidigare, dock aldrig i tävlingssammanhang.


Och dessutom talar vi om Zorro här.... Zorro Bus... allt kan hända!


För säkerhets skull "värmde de upp" med 60-cm klassen.


Det gick strålande!   


 

Fiiint... :)


Okej, näst på tur stod då 70 cm klassen. Mamma och mormor höll alla tummar de hade!!


     


Och hääär.... tänkte han vägra:


 

Lite av den "gamla" Zorro visade sig, men Samantha var tuff.....


 

Japp.... de kom över.


Två felfria rundor! Nu känns det som om de är på gång!!   


Han KAN ju detta egentligen och idag visade han det! Samantha har också blivit lite tuffare och accepterar inte hans "dumheter" på samma sätt längre. Bra!!


För övrigt då?


Jodå, lite lydnadsträning med hundarna har vi hunnit med.


Just nu tränar vi mycket "rutan" med Indra. Det går framåt!   


Även Essie får träna på "rutan" med den skillnaden att hon först blir skickad till en kon. Det går framåt även här!


Indra får också träna mycket på fritt följ - vilket blir bätte och bättre för varje dag.

Det vi just nu har mest problem med är apporteringen(!). Ja, mycket märkligt men hon vill inte ta träapporten! Jag går ut och lägger den - får för mig att hon "leker" mindre med den om jag inte kastar ut den, men hon springer ut.... tittar på mig... och kommer tillbaka och sätter sig fot igen.... Hmmmm, detta måste vi klura på....


Idag har vi även hunnit med att köpa bil! Eller ja, egentligen en halv bil - min svåger har köpt halva:


 

En fin lite Skoda Fabia till.... Denna sidan är min! Den andra sidan (som inte är lika fin) är Roffes...      


Nu väntar en ny härlig arbetsvecka. Härligt!! Det gäller att tänka positivt!


Anna-Lena


 
 
Ingen bild

Malin

29 september 2014 06:19

Hej!
Vad roligt att det går så bra för Samantha!:-D
Vad flitiga ni är och tränar på med lydnaden! Här har det mest tränats på med jakten, men nu har vi börjat med "planlydnaden" också! Jag hoppas vi syns till helgen!:-) Kram Malin

Anna-Lena

29 september 2014 15:14

Ja, här blir tyvärr alldeles för lite jaktträning... :(
Det är så mycket man vill göra och så lite tid...

Kram


 
Ingen bild

Sys

29 september 2014 22:06

Hon är så duktig så...nästa gång hänger jag gärna med om jag är hemma...haha Roffe hälsar o säger att ni kan turas om/kram

Anna-Lena

29 september 2014 22:16

Ja, du måste följa med o se hur både Samantha och Zorro har "växt"... :)

Okej, imorgon är det Roffes tur att ta den "fina" sidan av bilen :D

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Lena - 25 oktober 2015 19:19

Jag har nu bestämt mig för att lägga ner bloggen...      Jag har bloggat lite drygt ett par år nu om våra hundar och vår hundträning och det har varit jätteroligt men jag känner att tiden inte räcker till riktigt... Vill inte att bloggandet ska...

Av Anna-Lena - 20 oktober 2015 22:03

... ja, nu faller mörkret snabbt på kvällarna - eller snarare på eftermiddagen skulle jag vilja säga...      Värre ska det ju bli så det är bäst att njuta av de få timmars dagsljus som fortfarande finns.   Men visst blir det lite besvärligare...

Av Anna-Lena - 7 oktober 2015 20:56

... lite har skrivits här...      Men det är kanske just därför... Det händer så mycket hela tiden så det blir inte mycket tid över för att skriva. Men jag tänkte faktiskt att det skulle bli ändring på det från och med nu!   Först och främst ...

Av Anna-Lena - 28 september 2015 21:38


... av Sotis.   Sotis var min mammas katt som idag - 15 år gammal -  fick somna in.     Fina, söta Sotis...           Trots att det är ett svårt beslut att ta, tycker jag att man som djurägare är skyldig sitt husdjur att låta den få de...

Av Anna-Lena - 15 september 2015 21:43

... som Sickan sa....      Eller rättare sagt - VI har en plan!   Efter kvällens lydnadspass har vi faktiskt lagt upp en träningsplan, framför allt för Indra.   All lydnadsträning är färskvara och när det gäller Indra har vi sett det extr...

Ovido - Quiz & Flashcards