labradorliv

Direktlänk till inlägg 14 maj 2015

Vad gör man med en ledig torsdag...?

Av Anna-Lena - 14 maj 2015 21:14

... jo, man gör en hel del faktiskt.


Först åkte vi till mamma för att klippa hennes gräsmatta.


Precis när vi körde ner på uppfarten kom ett par cyklister och cyklade förbi:


   

Häftigt!   


Efter en god fika i det härliga vädret åkte vi hem för att ta en tur med cabben.


 

Helt fantastiskt vackert det är i skogarna nu!


 

Vad är detta...?? Någon form av hjort gissar vi på...


Väl hemma igen blev det till att göra lite nytta i alla fall. Jag satte mig och jobbade ett par timmar och under tiden åkte husse och hundarna till skogen.


Och därefter blev det lite träning i rallylydnad. Jag satte upp en fortsättningsbana i trädgården och bad husse filma så jag kan se vad jag gör för fel. (Egentligen skulle vi behövs klippa vår egen gräsmatta istället för att träna, men äsch... det är inte lika kul...  )



  Essie...



  Indra...


Visst finns där lite att fila på - framför allt med Indra som inte vill lägga sig ner - men överlag är jag rätt nöjd.


Essie har en tävling med kvalificerat resultat kvar i fortsättningsklass och jag har anmält henne till tävling. Jag hoppas hon klarar den så vi sen kan börja träna på lite höger-handling...


Indra får vänta lite med rallylydnadstävlandet. Först ska hon ha ett LP i lydnadsklass 2. 


Efter avklarad rallyträning blev det så klart obligatoriska cykelturen. 



Trevlig helg på er!


Anna-Lena 


 
 
Ingen bild

Malin

16 maj 2015 08:20

Hej! Vad roligt att få se er på film!😊 Sedan kan jag upplysa er om att det är mufflonfår ni såg och dom är inte superlätta att få se eftersom dom är ganska skygga! Kram Malin

Anna-Lena

16 maj 2015 11:33

Tack för upplysningen! :)

Nu har jag läst på lite, och mycket riktigt finns det mufflonfår på Ryssberget och det var dem vi såg. :)

Kraam

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Lena - 25 oktober 2015 19:19

Jag har nu bestämt mig för att lägga ner bloggen...      Jag har bloggat lite drygt ett par år nu om våra hundar och vår hundträning och det har varit jätteroligt men jag känner att tiden inte räcker till riktigt... Vill inte att bloggandet ska...

Av Anna-Lena - 20 oktober 2015 22:03

... ja, nu faller mörkret snabbt på kvällarna - eller snarare på eftermiddagen skulle jag vilja säga...      Värre ska det ju bli så det är bäst att njuta av de få timmars dagsljus som fortfarande finns.   Men visst blir det lite besvärligare...

Av Anna-Lena - 7 oktober 2015 20:56

... lite har skrivits här...      Men det är kanske just därför... Det händer så mycket hela tiden så det blir inte mycket tid över för att skriva. Men jag tänkte faktiskt att det skulle bli ändring på det från och med nu!   Först och främst ...

Av Anna-Lena - 28 september 2015 21:38


... av Sotis.   Sotis var min mammas katt som idag - 15 år gammal -  fick somna in.     Fina, söta Sotis...           Trots att det är ett svårt beslut att ta, tycker jag att man som djurägare är skyldig sitt husdjur att låta den få de...

Av Anna-Lena - 15 september 2015 21:43

... som Sickan sa....      Eller rättare sagt - VI har en plan!   Efter kvällens lydnadspass har vi faktiskt lagt upp en träningsplan, framför allt för Indra.   All lydnadsträning är färskvara och när det gäller Indra har vi sett det extr...

Ovido - Quiz & Flashcards