labradorliv

Alla inlägg den 29 augusti 2013

Av Anna-Lena - 29 augusti 2013 19:27

Indra Bus 

 


Indra älskar verkligen sina leksaker! Pipleksaker, gosedjur i form av ekorrar, tigrar, björnar,  allt.....  

 

Idag fick jag se genom köksfönstret hur hon lekte med sitt gosedjur ute i trädgården. Hon kastade det upp i luften, rullade runt på det, sprang runt med det, kastade iväg det igen, för att ta ett varv på gräsmattan och sen kasta sig över det! Roligt att se att hon kan roa sig själv! Kameran låg på köksbordet, så jag haffade den och sprang ut. 

 

Då fick jag se detta:

 

 

 

 

Som ni ser är det inget gosedjur utan min SANDAL!   

 

Tack och lov är hon inte mycket för att bita sönder det hon bär på längre (vilket dock inte var fallet när hon var riktigt liten valp, då fick man gå och plocka ihop resterna av skor och annat.....).

Dessutom är hon så pass "väldrillad" att hon mer än gärna lämnar saker ifrån sig om man ber henne. Så skon är fortfarande okej, sitter faktiskt på min fot just nu.     

 

Det är ju svårt att tillrättavisa henne också när hon lämnar den så snällt ifrån sig. Och visst är hon söt....    

 

 

Indra Bus i närbild.

 

 

Samantha och hennes klass har haft "Klassens Dag" idag. Den bestod av en cykeltur till en närliggande strand där de som ville kunde bada. De skulle ha fika med sig och Samantha älskar gifflar så en påse utav det fick det blir, tillsammans med lite kex och dricka. Som jag misstänkte hanns det inte med så mycket fika så det mesta var med hem igen.   

 

Skolväskan stod öppen innanför dörren och - vips! - så var påsen med gifflar tom.......

 

Nu är det ju så....., att man inte ska anklaga någon utan bevis..... men vi har en starkt misstänkt person  -   förlåt, hund...! Plötsligt såg Indra väääldigt rund ut om magen och väääääldigt välmående!  Men som det "pokerface" hon är, avslöjar hon inget. Åter igen, man kan ju inte tillrättavisa när man inte ser det. Den hunden har vi fått för våra synders skull! Som jag brukar säga till hennes husse - "när hon gör sånt här är hon din hund, annars är hon vår"! Men söt är hon!!   

 

Nu går vi mot helgen igen.... Härligt!

 

Ha det bra!

 

Anna-Lena

 

 

 

 

 

   

Ovido - Quiz & Flashcards