labradorliv

Alla inlägg den 1 september 2013

Av Anna-Lena - 1 september 2013 15:58

Valpkurs!

 

Idag har Indra och husse börjat på valpkurs!   Det gick jättebra och Indra verkade tycka det var roligt. Det blev mycket kontaktträning och träning på att gå fint i koppel. Lite inkallning hanns också med och så en del teori naturligtvis. Läxa till nästa vecka blev att kunna lägga sig och sätta sig på kommando och stanna kvar så ca 3 sekunder. Tror inte det ska bli några problem med det.    Viktigast tycker vi är den sociala träningen, att Indra får komma iväg och träffa andra hundar och ändå behålla fokus på oss (eller i detta fallet husse). Och att hon ska få smak på det här med träning - hur roligt det är!

 

Det var ca 20 hundar anmälda så de blev uppdelade i tre grupper med en instruktör i varje grupp. 

 

Fin kontakt med husse!

 

 

"Jag kan gå fint i koppel, får jag en godbit nu då??!"

 

 

Och så en bild på hela gruppen:

Hundar av olika storlek och ras men ungefär jämngamla.

 

 

Jag är riktigt urusel på att kasta bollar och dummysar! Igår hamnade bollen i tujahäcken.   Detta är inte första gången det händer, Essie är van och även Indra börjar bli det.... Men de blir ju inte mindre förtvivlade för det!

 

Indra letar förtvivlat. Essie väntar på att hon ska hitta den.   

 

 

 

"Får väl hoppa in där då och se om jag får tag i den"

 

Till slut var det dock Essie som "klättrade" in och hämtade den. Skönt, så slapp jag, det är mörkt, rivigt och "skitigt" där inne.....

 

Igår, lördag, hann vi även med en kräftskiva i goda vänners lag. Tack Carina, Rolf, Charlotta och Rado för en trevlig kväll!!

 

 

I väntan på gästerna.

 

 

Mums!!!!

 

 

 

Jag önskar er en fortsatt trevlig söndag!

 

Anna-Lena

     

 

       

Ovido - Quiz & Flashcards