labradorliv

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2013

Full fart mot helgen!!

Av Anna-Lena - 23 augusti 2013 19:28

Full fart mot helgen!!


Veckan som gått har ägnats åt jobb, jobb och sen ytterligare lite jobb...   . Är det nån mer än jag som tycker att arbetet tar alldeles för mycket tid från fritiden??! Men... den som väntar på nåt gott....!  Idag är det fredag och hela helgen ska vi ägna åt hundträning.   :


Imorgon ska jag hjälpa till på brukshundklubben med en tävlingslydnadskurs. På söndag börjar jag och Essie på rallylydnadskurs. Alla som håller på med det är alldeles lyriska och tycker det är så roligt! Glada hundar, glada förare - och i tävlingssammanhang - förhoppningsvis glada domare.    Nåja, vi ska bara testa på det, vi får se vad det blir.


På söndag ska husse och Indra på valpträff till Öljersjös Kennel. Det är precis vad Indra behöver: ensam med husse, utan Essie. Indra behöver lära sig att "stå på egna ben".   Förhoppningsvis blir det lite apporteringsövningar. Och lite lydnadsträning är ju aldrig fel!


Som jag sagt tidigare är yngsta dottern hästtokig. I brist på hästar får Essie rycka in på hinderbanan. Detta gör hon mer än gärna. Här kommer lite bilder:

 

 

Här har vi vattenhindret (eller vattengrav heter det kanske i hästsammanhang....)

 

 

 

Mycket praktiskt! Då kan man passa på att dricka lite också efter ett hårt träningspass.   

 

 

 

 

Nu äntligen är våra äpplen mogna. Samantha fick äran att skörda de få frukterna som fanns. Hon hade två svarta hundar i släptåg, vilka mer än gärna kunde tänka sig att hjälpa till med skörden:   

 

 

 

Mmmmmmm...! Luktar gott!

 


Jag önskar er en trevlig helg!


Anna-Lena

    

 

 

 

 
 
PShundar

PShundar

25 augusti 2013 10:39

Åh vilka fina Labbar du har!!

http://pshundar.se

Anna-Lena

27 augusti 2013 08:58

Tack så mycket!

Va trevligt att du har hittat till min blogg! :)

Anna-Lena

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Lena - 25 oktober 2015 19:19

Jag har nu bestämt mig för att lägga ner bloggen...      Jag har bloggat lite drygt ett par år nu om våra hundar och vår hundträning och det har varit jätteroligt men jag känner att tiden inte räcker till riktigt... Vill inte att bloggandet ska...

Av Anna-Lena - 20 oktober 2015 22:03

... ja, nu faller mörkret snabbt på kvällarna - eller snarare på eftermiddagen skulle jag vilja säga...      Värre ska det ju bli så det är bäst att njuta av de få timmars dagsljus som fortfarande finns.   Men visst blir det lite besvärligare...

Av Anna-Lena - 7 oktober 2015 20:56

... lite har skrivits här...      Men det är kanske just därför... Det händer så mycket hela tiden så det blir inte mycket tid över för att skriva. Men jag tänkte faktiskt att det skulle bli ändring på det från och med nu!   Först och främst ...

Av Anna-Lena - 28 september 2015 21:38


... av Sotis.   Sotis var min mammas katt som idag - 15 år gammal -  fick somna in.     Fina, söta Sotis...           Trots att det är ett svårt beslut att ta, tycker jag att man som djurägare är skyldig sitt husdjur att låta den få de...

Av Anna-Lena - 15 september 2015 21:43

... som Sickan sa....      Eller rättare sagt - VI har en plan!   Efter kvällens lydnadspass har vi faktiskt lagt upp en träningsplan, framför allt för Indra.   All lydnadsträning är färskvara och när det gäller Indra har vi sett det extr...

Ovido - Quiz & Flashcards