labradorliv

Direktlänk till inlägg 19 februari 2014

Ny familjemedlem....!

Av Anna-Lena - 19 februari 2014 00:06

Ny familjemedlem.....!    


Idag kom husse hem med en ny liten krabat.


Vi döpte honom snabbt till Fido! En liten svart rund sak. Till en början var Essie och Indra mycket skeptiska men efter ett tag var han "som en i gänget"!  Nu hoppas vi att denna lille krabat kan vara till mycket nytta för oss och kanske hjälpa oss att få mer tid över till våra övriga familjemedlemmar.


Nåja, vi får se hur det blir med det.


Det tycks som han måste ladda batterierna oftare än vad vi behöver!


 

Räddningen för en familj som ständigt är på språng.... Alla i familjen måste dra sitt strå till stacken, så även en sån här liten rund sak. Så jobba på......!



  Ha, ha, något förbryllade labradorer...   


Jaja, eftersom jag tjatat på min kära sambo om städhjälp, kan jag ju inte klaga. Synd dock att man inte kan utnyttja rot-avdraget på "Fido"....

Indra var mycket orolig för att "Fido" skulle knycka hennes leksaker och hade full koll på detta.Hon hade fullt sjå med att samla ihop allting innan "Fido" han äta upp de roliga sakerna!  Essie - som ju är en ovanligt klok och lugn och förnuftig hund - hade bestämt sig för att resten av familjen nog behövde skyddas från denna inkräktare. Hon hade stenkoll på  "honom" och "han" fick till och med en utskällning!


Ingen fara flickor - trots bruksanvisningen som sa att denna lille krabat orkade jobba fyra timmar, gick han i däck redan efter en timme. Men innan dess hann han faktiskt med att leta upp lite råttor - dammråttor då - på ställen jag knappt trodde fanns...! Men som sagt - det är inte mycket det fina tål - våra labbe-flickor fixar lätt det tredubbla, och då i betydligt snårigare terräng!!


Imorgon får "Fido" börja jobba på allvar! Då sätter vi igång honom samtidigt som vi går ut med hundarna. Tror inte vi vågar lämna honom ensam med en labbe som brinner för att vakta resten av oss och en labbe som tycker om att tugga sönder det mesta som kommer i hennes väg. Vi vill ju inte ta kål på den stackarn så snabbt...!


 

Anna-Lena


 
 
Ingen bild

Malin

20 februari 2014 14:13

Uuuuunderbart!! Hoppas Fido är noggrann?! Tycker tjejerna ser härligt samlade ut, dock är dom väl vana vid konstiga påhitt!;)
Kram Malin

Anna-Lena

20 februari 2014 14:31

:)

Nu är de faktiskt inte så intresserade av den längre...

Rent, nja, vet inte riktigt det. Här behövs nästan en industridammsugare med tanke på att man har två hundar som fäller... :)

Ha det bra!
Anna-Lena

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Lena - 25 oktober 2015 19:19

Jag har nu bestämt mig för att lägga ner bloggen...      Jag har bloggat lite drygt ett par år nu om våra hundar och vår hundträning och det har varit jätteroligt men jag känner att tiden inte räcker till riktigt... Vill inte att bloggandet ska...

Av Anna-Lena - 20 oktober 2015 22:03

... ja, nu faller mörkret snabbt på kvällarna - eller snarare på eftermiddagen skulle jag vilja säga...      Värre ska det ju bli så det är bäst att njuta av de få timmars dagsljus som fortfarande finns.   Men visst blir det lite besvärligare...

Av Anna-Lena - 7 oktober 2015 20:56

... lite har skrivits här...      Men det är kanske just därför... Det händer så mycket hela tiden så det blir inte mycket tid över för att skriva. Men jag tänkte faktiskt att det skulle bli ändring på det från och med nu!   Först och främst ...

Av Anna-Lena - 28 september 2015 21:38


... av Sotis.   Sotis var min mammas katt som idag - 15 år gammal -  fick somna in.     Fina, söta Sotis...           Trots att det är ett svårt beslut att ta, tycker jag att man som djurägare är skyldig sitt husdjur att låta den få de...

Av Anna-Lena - 15 september 2015 21:43

... som Sickan sa....      Eller rättare sagt - VI har en plan!   Efter kvällens lydnadspass har vi faktiskt lagt upp en träningsplan, framför allt för Indra.   All lydnadsträning är färskvara och när det gäller Indra har vi sett det extr...

Ovido - Quiz & Flashcards