labradorliv

Direktlänk till inlägg 27 maj 2014

Som Kalle Anka på julafton....

Av Anna-Lena - 27 maj 2014 20:37

Som Kalle Anka på julafton....


..... ni vet tomteverkstaden...


Tomten säger "Say Mama!" och lilla dockan säger "Mama"! Pang, en stämpel i rumpan - okej - !


En sån stämpel har Indra i rumpan nu...


Men det står -  Crescent - på hennes rumpa!!


Idag var det åter dags för en härlig cykeltur. Vi bestämde oss för att cykla ner till kyrkogården och tända ett ljus i minneslunden.


Efter gårdagens fina cykeltur kände vi oss väldigt säkra på det här med cykel och hund.


Nu bar det sig inte bättre än att Indra hittade något väldigt intressant till höger om husse.... sprang rakt framför cykeln!... husse han inte bromsa!... körde rakt på hundskrälllet.... och stöp i backen likt en fura!!   


Det första husse gjorde var att kolla så mobiltelefonen var intakt...   


Jodå, det var den. Och även hunden tack och lov...


Lite skrubbsår på husse, lite märken efter crescent-däcken på Indras bak, för övrigt allt under kontroll.


Nu ska vi köpa cykelhjälm till husse. Tills dess får han låna mattes avlagda hjälm. En fin sak med blomrankor och allt...  .

Så fin han ska bli!!   


 


Ta hand om varandra i trafiken...    


Anna-Lena



 
 
Ingen bild

Malin

28 maj 2014 07:16

Herregud! Tänk jag tänkte på det när jag såg dina fina bilder! Hjälm måste man ha, stor som liten...;-)har hjälpt min pappa efter en vurpa med hundarna... Resultatet blev en hjärnskakning, nu har han också hjälm!!!:-(
Nu tror jag nog att ni vet, men kan inte låta bli att berätta när vi ändå pratar om hund och cykling...Hundarna skall alltid vara på höger sida om cykeln!!;-)
Kraaam och cykla försiktigt!B-)
Malin

Anna-Lena

28 maj 2014 09:49

Ja, man lär av sina misstag.
Cykelhjälm är ju en väldigt billig livförsäkring!

Angående höger sida så förstår jag poängen men vi cyklar bara på cykelvägar, stigar och trottoarer utan biltrafik. Vi vill helst att det ska finnas gräs för hundarna att springa på.

Kram

 
Ingen bild

Sys

28 maj 2014 07:17

Trodde hjälmen skulle sitta på huvudet före olyckan...hm hm
Blir hon paket eller får hon stanna kvar hos er :-)

Anna-Lena

28 maj 2014 09:44

Det är lätt att vara efterklok...

Nej, hon får nog stanna trots allt... :)

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Lena - 25 oktober 2015 19:19

Jag har nu bestämt mig för att lägga ner bloggen...      Jag har bloggat lite drygt ett par år nu om våra hundar och vår hundträning och det har varit jätteroligt men jag känner att tiden inte räcker till riktigt... Vill inte att bloggandet ska...

Av Anna-Lena - 20 oktober 2015 22:03

... ja, nu faller mörkret snabbt på kvällarna - eller snarare på eftermiddagen skulle jag vilja säga...      Värre ska det ju bli så det är bäst att njuta av de få timmars dagsljus som fortfarande finns.   Men visst blir det lite besvärligare...

Av Anna-Lena - 7 oktober 2015 20:56

... lite har skrivits här...      Men det är kanske just därför... Det händer så mycket hela tiden så det blir inte mycket tid över för att skriva. Men jag tänkte faktiskt att det skulle bli ändring på det från och med nu!   Först och främst ...

Av Anna-Lena - 28 september 2015 21:38


... av Sotis.   Sotis var min mammas katt som idag - 15 år gammal -  fick somna in.     Fina, söta Sotis...           Trots att det är ett svårt beslut att ta, tycker jag att man som djurägare är skyldig sitt husdjur att låta den få de...

Av Anna-Lena - 15 september 2015 21:43

... som Sickan sa....      Eller rättare sagt - VI har en plan!   Efter kvällens lydnadspass har vi faktiskt lagt upp en träningsplan, framför allt för Indra.   All lydnadsträning är färskvara och när det gäller Indra har vi sett det extr...

Ovido - Quiz & Flashcards