labradorliv

Direktlänk till inlägg 3 augusti 2014

Minisemester...

Av Anna-Lena - 3 augusti 2014 20:54

Nu är vi just hemkomna från en weekendsemester på västkusten. Närmare bestämt Falkenberg och Ullared!


Första anhalt i fredags var alltså Falkenberg för att gå på Vallarnas Friluftsteater och titta på revy!


Roligt som vanligt naturligtvis och extra roligt är det att se allt "live"!


Vallarnas Friluftsteater är en  underbar utomhusteater som ligger precis vid Ätran. Där går änderna omkring bland publiken och tigger lite ätbart. För er som inte varit där - åk dit! Åk dit och titta och skratta er bort ett par timmar! Om man nu gillar buskis vill säga. Tack och lov gör hela vår familj det. I år var vi "fullt hus". Alla fyra ungarna var med. Extra roligt naturligtvis!


Vi konstaterade att i år var det tionde gången vi var där och konstaterade också att vi under alla de tidigare nio åren haft en fantastisk tur med vädret. Skulle det bli tionde gången gillt??


Jodå, faktiskt! Trots sena föreställningen som började 19.30 kunde vi sitta i omkring 20 gradig värme och bara njuta (och skratta....   ).


 

Samantha och Anton fotas tillsammans med "bevbäaen" Dag-Otto.... förlåt, Jojje Jönsson!   


Hundarna var också med naturligtvis. Dock fick de inte följa med på revy....


På lördagen blev det en sväng in i Falkenbergs centrum för lite strosande och shopping.


 

Här tronar minstingarna...


 

Här väntas det medan de andra är o shoppar...


När alla var nöjda bar det av mot Ullared. Då var det dax för lunch och eftersom vi införskaffat oss engångsgrillar, korv och korvbröd, saknades bara en rastplats. Detta var vad vi hittade:


 

Inget konstigt med det! Sitta på en parkering utanför en kyrka och grilla, det gör väl alla, eller....?!

Rolf kämpar på med grillen...


 

Här har vi "ledighetskomittén" som övervakar så Rolf sköter allt till belåtenhet....   


 

Och här har vi minstingarna.....


 

Knähund, eller....?   


 

Fina Essie. Förmodligen ser hon fram emot att det ska bli någon korv över.....


Tanken var att Essie och Indra skulle vara på ett närliggande hunddagis medan vi shoppade loss inne på Gekås. Essie har varit där ett par gånger innan och det har fungerat bra.


Denna gången blev det helt fel redan från början... Ovädret hängde i luften och man kunde ana att åskan var på inmarsch. Essie är livrädd för åska!


Väl framme på hunddagiset förklarade jag detta för damen där. Jag bad henne ringa oss omedelbart om det blev åska, varpå hon svarade att "det kunde vi vara säkra på, hon ville absolut inte ha några åskrädda hundar hos sig, det kunde ju "smitta av sig" på hennes hundar....." För övrigt utstrålade damen en enorm ovilja mot att ta hand om andras hundar... Orkade knappt hälsa på oss och än mindre på våra hundar... Jag fick en känsla av att hon var extremt uttråkad...


Nåväl, in med Indra i en hundgård. Inga som helst problem, den hunden är ju lycklig var hon än är. Essie är inte det - hon visste precis vad som väntade: "Okej, matte o husse ska lämna mig här, jag ska bli inlåst i hundgård och kommer de över huvud taget tillbaka...?!" Ungefär så såg hon ut.


Damen slog igen dörren till hundgården PANG! Essie började pipa och visade tydligt att där ville hon inte vara!


- Jaha ja, hon är orolig, jag ska hämta något som gör henne mindre orolig, säger damen och försvinner in.


Ut kommer hon med något slagt halsband/koppel som hon vill att jag ska hålla i. Jag tvekar.


-Såja, håll i det nu, jag håller ju i det så då dör vi ju båda två! säger hon.


Jag bara gapar, tar tag i halsbandet, damen trycker på en knapp och vips, så har jag fått en "stöt". Elller stöt var det kanske inte men en vibration. Är kärringen inte klok??!! Ska hon använda den på min hund?? Det var droppen!!


- Samantha, ta ut Indra, jag tar Essie, här ska inte våra hundar vara! Kärringen (ja nån dam var hon definitivt inte...) springer efter oss och tycker att jag är löjlig och att jag ska lyssna på vad hon säger. Aldrig i livet!


In med hundarna i bilen igen - Essie var överlycklig - och full fart mot Gekås. Samantha var rejält upprörd och vansinning på kärringen men glad att hennes mamma tagit ett så bra beslut.


Det slutade med att jag och Roger turades om att shoppa. När den ena shoppade satt den andra ute och fikade... med hundarna bredvid... Kanske inte en optimal lösning men definitivt den bästa för hundarna i rådande situation... Dessutom blev det betydligt billigare: det är inte lika roligt att gå och shoppa själv så det blev snabbtur genom varuhuset!   


Slutet gott, allting gott!


Anna-Lena










 
 
Ingen bild

Malin

4 augusti 2014 23:02

Ni är för härliga!!:)
TACK för go fika och sällskap idag!! :-D
Kram Malin

Anna-Lena

5 augusti 2014 10:34

Tack själva för titten!

Roligt att ni kom när ni ändå var i krokarna.

Kram

 
Ingen bild

Sys

5 augusti 2014 16:39

Tack för en underbar helg..man kan inget annat än att älska er alla i hela familjen människor som hundar...ni är fantastiska. Hmhm såg ut som Rolf försökte elda upp sina skor...säkert för att kunna köpa nya./kramar

Anna-Lena

5 augusti 2014 20:35

Tack själva!

Jag tycker vi har så roligt på våra utflykter!

Ha ha, vill Rolf också ha nya skor...?

Kram

 
Samantha

Samantha

11 augusti 2014 12:03

Minstingarna, va...?? :O :)

http://samanthaerikssons.blogg.se

Anna-Lena

12 augusti 2014 00:19

Japp... minstingarna
Du får leva med det... ;)

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Lena - 25 oktober 2015 19:19

Jag har nu bestämt mig för att lägga ner bloggen...      Jag har bloggat lite drygt ett par år nu om våra hundar och vår hundträning och det har varit jätteroligt men jag känner att tiden inte räcker till riktigt... Vill inte att bloggandet ska...

Av Anna-Lena - 20 oktober 2015 22:03

... ja, nu faller mörkret snabbt på kvällarna - eller snarare på eftermiddagen skulle jag vilja säga...      Värre ska det ju bli så det är bäst att njuta av de få timmars dagsljus som fortfarande finns.   Men visst blir det lite besvärligare...

Av Anna-Lena - 7 oktober 2015 20:56

... lite har skrivits här...      Men det är kanske just därför... Det händer så mycket hela tiden så det blir inte mycket tid över för att skriva. Men jag tänkte faktiskt att det skulle bli ändring på det från och med nu!   Först och främst ...

Av Anna-Lena - 28 september 2015 21:38


... av Sotis.   Sotis var min mammas katt som idag - 15 år gammal -  fick somna in.     Fina, söta Sotis...           Trots att det är ett svårt beslut att ta, tycker jag att man som djurägare är skyldig sitt husdjur att låta den få de...

Av Anna-Lena - 15 september 2015 21:43

... som Sickan sa....      Eller rättare sagt - VI har en plan!   Efter kvällens lydnadspass har vi faktiskt lagt upp en träningsplan, framför allt för Indra.   All lydnadsträning är färskvara och när det gäller Indra har vi sett det extr...

Ovido - Quiz & Flashcards