labradorliv

Alla inlägg den 23 mars 2014

Av Anna-Lena - 23 mars 2014 20:09

Så där ja...., nu var det bestämt....


.... jag och Essie ska starta appellklass, spår!


Så, nu var det sagt! Har i och för sig inte anmält mig ännu men tänker göra det ikväll, ivrigt påhejade av husse och träningskompisar. Någonstans känner jag nog att Essie inte är redo för detta ännu men vi kör på ändå. Om inte annat så för att få veta hur vi ligger till.


Jag behöver lite "kniven på strupen" för att verkligen ta itu med träningen ordentligt. Hmmmm.....


Spår-träningen går framåt, om än väldigt lååångsamt.  Essie är fortfarande "svajig" i spåret, tror det är mycket orutin. Hon tycker dock det är väldigt roligt och idag var hon extremt lugn när jag satte selen på henne - hon visste precis vad som väntade och bara bidade sin tid....  Jodå, alla pinnarna hittades -  med lite hjälp från matte. Jag visste ju var de fanns!    Dessutom var jag kanske lite orättvis mot henne idag. Längs hela spåret fanns en förbaskat massa kaninhål med tillhörande kaninlortar...! En och annan kanin visade sig också - dessa tror jag i och för sig att Essie missade...


Nu kommer jag endast att träna spår som andra har lagt och där varken jag eller Essie vet vart vi ska gå. Nu får det bära eller brista!! När väl appellklassen är avklarad kommer jag att fokusera på elitklass i lydnad.   Såååå.... vi får väl se när vi startar i lydnad igen....   


 

Jaha.... så var det ju det här med spårlina.... Denna är det också något fel på..... Essie och Indra väntar tålmodigt...





   

Här bär det av i spåret!


 

Essie har hittat en pinne! Matte applåderar...


 

.... och här får hon busa med slutpinnen!


Idag har vi dessutom hunnit med vårstädning på brukshundklubben. En tapper liten skara (med betoning på liten) dök upp för att räfsa löv, städa klubbhus, torka golv, plantera vårblommor med mera. Nåja - en del hade tagit fel på dag och varit där redan i går och gjort sin del. Städningen avslutades med korvgrillning. Härligt när grillsäsongen åter är här!


Utöver det har helgen inneburit ridning för Samantha och Picasso! Här kommer lite bilder:

         

Mmmmmmm...., lite gotte efter avslutad ridtur....   


Nu väntar en hel arbetsvecka..... Härligt....!    Eller...?


Anna-Lena







Ovido - Quiz & Flashcards