labradorliv

Direktlänk till inlägg 17 mars 2014

Weekend.....

Av Anna-Lena - 17 mars 2014 20:41

Weekend....


... i Tyskland blev det denna helgen.


Bara jag och Roger, inga barn och definitivt inga hundar!


Eller.... inte våra egna kanske men på hotellet i norra Tyskland där vi skulle övernatta fanns en liten jycke som var hur söt som helst! Han hängde efter oss in på vårt rum och var inte alls pigg på att gå därifrån. Kanhända för att vi bjöd på lite, hmmmmm...... chips....


Hur som helst blev jag lite orolig att ägarna till hotellet skulle sakna sin lilla hund så jag fick locka honom med mig ut. Motvilligt följde han till slut med mig.....


 

Jag lovar, det var inte mycket chips han fick, vi tyckte han var tillräckligt rund om magen som han var....


 

Åhhh... jobbigt när det kliar....   


Här hemma hade allt avlöpt bra, pojkarna var hund- och kattvakt. Som vanligt var ju hundarna lyriska när vi kom hem igen söndag kväll. Till och med ungdomarna verkade glada över att ha oss hemma igen! De hade haft storstädning av huset och middagen stod färdig på bordet lagom till vår hemkomst. Vad glad man blir!!   Tack Frida, Emil, Anton och Lisa!


Idag har jag och Lena tränat lydnad med våra fyrbenta. Först blev det en platsliggning. När dryga tre minuter gått och Indra fortfarande låg jättefint gick jag och avslutade momentet för hennes del. Vi hittade en gammal bortglömd fotboll som hon fick leka med. Väldigt störande för Essie och Viggo som fortfarande låg plats! Det gick dock hyfsat bra, något som behövs tränas på mer tror jag - störning under platsliggning.


 

Indra - Viggo - Essie, tre fina jaktlabradorer!


Därefter blev det lite linförighet med Indra, fritt följ för Essie o Viggo och lite andra moment. Essie var taggad som bara den så jag avbröt fria följet - jag kände att jag bara blev irriterad och då är det ingen vits att fortsätta. Det fick bli lite andra moment där hon fick springa istället. Hon gjorde en perfekt inkallning med ställande!


Lite budföring blev det också för de äldsta hundarna och därefter infann sig mörkret. Färdigtränat för idag!


Förresten, måste visa vilket fint besök vi fick förra veckan...:


 

Uterumsdörren stod på glänt och då passade den här lilla fågeln på att flyga in.... Att få ut den var inte så lätt, jag fick på med handskar för att sen fånga in den och släppa ut den i det fria!


Ha en bra vecka allesammans!


Anna-Lena


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Lena - 25 oktober 2015 19:19

Jag har nu bestämt mig för att lägga ner bloggen...      Jag har bloggat lite drygt ett par år nu om våra hundar och vår hundträning och det har varit jätteroligt men jag känner att tiden inte räcker till riktigt... Vill inte att bloggandet ska...

Av Anna-Lena - 20 oktober 2015 22:03

... ja, nu faller mörkret snabbt på kvällarna - eller snarare på eftermiddagen skulle jag vilja säga...      Värre ska det ju bli så det är bäst att njuta av de få timmars dagsljus som fortfarande finns.   Men visst blir det lite besvärligare...

Av Anna-Lena - 7 oktober 2015 20:56

... lite har skrivits här...      Men det är kanske just därför... Det händer så mycket hela tiden så det blir inte mycket tid över för att skriva. Men jag tänkte faktiskt att det skulle bli ändring på det från och med nu!   Först och främst ...

Av Anna-Lena - 28 september 2015 21:38


... av Sotis.   Sotis var min mammas katt som idag - 15 år gammal -  fick somna in.     Fina, söta Sotis...           Trots att det är ett svårt beslut att ta, tycker jag att man som djurägare är skyldig sitt husdjur att låta den få de...

Av Anna-Lena - 15 september 2015 21:43

... som Sickan sa....      Eller rättare sagt - VI har en plan!   Efter kvällens lydnadspass har vi faktiskt lagt upp en träningsplan, framför allt för Indra.   All lydnadsträning är färskvara och när det gäller Indra har vi sett det extr...

Ovido - Quiz & Flashcards