labradorliv

Direktlänk till inlägg 29 mars 2014

Nu är det vår.....

Av Anna-Lena - 29 mars 2014 16:17

Nu är det vår....


... och det har jag bevis på!


Imorgon ska jag ut och spåra med ett par andra från brukshundklubben. Eftersom jag var osäker på vart det var vi skulle träffas körde jag och Roger ut idag för att leta upp stället. Min lokalkännedom är lika med noll! Jodå, vi hittade och sparade ner det på GPS:en så imorgon blir det lätt som en plätt!


Stället låg väldigt nära en djurkyrkogård, Djurvilan. Vi passade på att gå en runda även där. Oj, vad fint det var! Ljuslyktor och blommor, fina gravstenar och också en minneslund. Lugn och frid rådde. Att hunden är människans bästa vän går inte att tvivla på. Det var riktig rörande....   


Utanför fanns ett körsbärsträd...


   

... i full blom! Härligt, nu vet man att det går på rätt håll. Ursäkta något dåliga bilder, tagna med min mobil, som definitivt sjunger på sista versen....


Vi har också hunnit med att spåra med både Essie och Indra idag.


Efter morgonkaffet gick vi ut och la vars ett spår till dem. Efter det gick vi hem och åt en god helgfrukost och sen var det dags att ge sig ut i spåren.


Det gick väl hyfsat tycker jag. Indra flackade en del men bitvis var hon mycket fokuserad. Hon hittade alla sina pinnar.


Essie fick ett mycket längre spår än hon brukar få. I början var hon mest fokuserad på att äta gräs (!) men sen bar det av. I början gick det mycket bra, hon missade en pinne men gick tillbaka och hittade den. Vinklarna gick rätt bra men nån slutpinne hittade hon inte! Den var spårlöst borta! Jag visste exakt var jag hade lagt den och både jag och Essie irrade runt och undrade var tusan den var! Jaaa, man kan ju spekulera: Roger var inne på att en fågel hade tagit den, men en träpinne på trettio centimeter, vad ska en fågel med den till?! Kanske är det någon hund som har varit ute och rastats och som helt plötsligt har sprungit på en fin pinne?! Vet inte, borta var (och är) den! Något snöpligt slut men men.....


Igår tränade vi "Platsliggning i grupp i 4 minuter med störning". Indra behövde bara ligga i tre minuter och utan dold förare men med störning!    Emil fick stå för störningen.... väldigt störig kille.....   


Jag gömde mig i tv-rummet och fotade. Så om bilderna är lite suddiga är det för de är tagna genom fönster:


               

Jag tycker hon är väldigt "cool" där hon ligger! Tror inte det ska bli några problem det här! Även Indra fixade detta utan problem. Tyvärr kom hon inte med på bild.


För övrigt, ingen förbättring av Essies svullnad.... Hon äter sin penicillin så vi hoppas ju att det ska försvinna.


Ha en riktigt trevlig lördagskväll allihop!


Anna-Lena


 
 
Ingen bild

Malin

30 mars 2014 10:25

Halloj!
Roligt att följa Er och era träningar! Jag håller med dig, vad sjutton skulle fågeln med en slutpinne till?:)
Hoppas det går bättre med spårningen idag!!
Kram Malin

Anna-Lena

30 mars 2014 21:17

Hej Malin!

Nää, nån fågel var det nog inte som snodde Essies slutpinne. :)

Det blev ju ett väldig konstigt slut på spåret; Jag står och kliar mig i huvudet och undrar var tusan pinnen tagit vägen. Essie står och glor på mig och ser ut att undra "Jaha, nu då matte?!"

Men spårningen idag gick lysande. :D

Kram


Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Lena - 25 oktober 2015 19:19

Jag har nu bestämt mig för att lägga ner bloggen...      Jag har bloggat lite drygt ett par år nu om våra hundar och vår hundträning och det har varit jätteroligt men jag känner att tiden inte räcker till riktigt... Vill inte att bloggandet ska...

Av Anna-Lena - 20 oktober 2015 22:03

... ja, nu faller mörkret snabbt på kvällarna - eller snarare på eftermiddagen skulle jag vilja säga...      Värre ska det ju bli så det är bäst att njuta av de få timmars dagsljus som fortfarande finns.   Men visst blir det lite besvärligare...

Av Anna-Lena - 7 oktober 2015 20:56

... lite har skrivits här...      Men det är kanske just därför... Det händer så mycket hela tiden så det blir inte mycket tid över för att skriva. Men jag tänkte faktiskt att det skulle bli ändring på det från och med nu!   Först och främst ...

Av Anna-Lena - 28 september 2015 21:38


... av Sotis.   Sotis var min mammas katt som idag - 15 år gammal -  fick somna in.     Fina, söta Sotis...           Trots att det är ett svårt beslut att ta, tycker jag att man som djurägare är skyldig sitt husdjur att låta den få de...

Av Anna-Lena - 15 september 2015 21:43

... som Sickan sa....      Eller rättare sagt - VI har en plan!   Efter kvällens lydnadspass har vi faktiskt lagt upp en träningsplan, framför allt för Indra.   All lydnadsträning är färskvara och när det gäller Indra har vi sett det extr...

Ovido - Quiz & Flashcards